baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  18-01-2017
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  2276
 
Lista wersji:
  18-01-2017 
WydrukPowrót
Zmienione
ZARZĄDZENIE NR 5
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 17 stycznia 2017 r.
znak R.0201-7/17

w sprawie korzystania z poczty elektronicznej przez pracowników Politechniki Krakowskiej


Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Do prowadzenia elektronicznej korespondencji związanej z wykonywaniem obowiązków służbowych używa się kont pocztowych, zlokalizowanych na serwerach w domenie pk.edu.pl lub poddomenach (np. mech.pk.edu.pl itp.) oraz domenie cyf-kr.edu.pl.
2. Na Politechnice Krakowskiej funkcjonują trzy kategorie służbowych kont pocztowych:
1) osobiste – przypisane pracownikom, w jednolitym formacie: imię.nazwisko@domena,
2) funkcyjne – przypisane do stanowisk (np. rektor@pk.edu.pl, kanclerz@pk.edu.pl itp.),
3) organizacyjne – wykorzystywane przez jednostki organizacyjne (np. kariery@pk.edu.pl, kancelaria@pk.edu.pl) lub tworzone na potrzeby wydarzeń organizowanych na PK (np. jubileusz@pk.edu.pl).
§ 2
1. Każdemu nowemu pracownikowi Politechniki Krakowskiej z chwilą zatrudnienia na uczelni przydzielane jest służbowe konto pocztowe na serwerze uczelnianym.
2. Dopuszczalne jest wykorzystanie, jako służbowych kont pocztowych, kont na serwerach wydziałowych, instytutowych lub innych prowadzonych przez jednostki organizacyjne, z tym że format adresu pocztowego musi być zgodny z określonym w § 1 ust. 2 pkt 1, z domeną właściwą dla serwera, na którym konto jest utworzone.
3. Pracownik chcący korzystać z jednego z kont pocztowych, o którym mowa w ust. 2, jest zobowiązany zgłosić ten fakt do Działu Informatyzacji. W takim przypadku konto na serwerze uczelnianym nie jest tworzone.
§ 3
Zobowiązuje się pracowników do regularnego odczytywania poczty elektronicznej z częstotliwością pozwalającą na utrzymanie kontaktów oraz posługiwania się kontami pocztowymi do prowadzenia elektronicznej korespondencji służbowej, wydawania poleceń służbowych, wymiany informacji oraz załatwiania innych spraw związanych z wykonywaniem obowiązków pracowniczych.
§ 4
1. Dostęp do służbowych kont pocztowych dozwolony jest wyłącznie za pomocą dedykowanych aplikacji internetowych udostępnianych na serwerach uczelnianych lub za pomocą programów, tzw. klientów poczty elektronicznej (np. Outlook, Thunderbird itp.) zainstalowanych na osobistych komputerach pracowników uczelni.
2. Wykorzystywanie do obsługi służbowego konta pocztowego systemów udostępnianych przez podmioty zewnętrzne (np. Google, Onet itp.) jest zabronione.
§ 5
W korespondencji służbowej zaleca się opatrywanie listów elektronicznych podpisem cyfrowym sporządzonym przy użyciu aktualnego certyfikatu pracownika wystawionego przez Dział Informatyzacji. List elektroniczny z takim podpisem jest w korespondencji wewnętrznej równoważny pismu z własnoręcznym podpisem.
§ 6
1. Adresy kont pocztowych utworzonych do czasu wejścia w życie niniejszego zarządzenia, które nie są zgodne z formatem określonym w § 1 ust. 2 pkt 1, pozostają bez zmian, z tym że zostaną dla nich utworzone aliasy w postaci zgodnej z tym formatem.
2. Pracownicy, którzy posiadają konto pocztowe spełniające warunki określone w § 1 ust. 2, a informacje o ich adresie poczty nie są umieszczone w „Składzie osobowym”, dokonają edycji danych publikowanych w spisie (poprzez Stronę Usług Sieciowych http://sus.pk.edu.pl) i wprowadzą poprawny adres poczty w terminie do 27 stycznia 2017 r.
3. Pracownicy, którzy nie posiadają konta pocztowego spełniającego warunki określone w § 1 ust. 2 zwrócą się do właściwego administratora poczty elektronicznej z wnioskiem o utworzenie takiego konta, a następnie poprzez „Stronę Usług Sieciowych” dokonają edycji danych publikowanych w spisie i wprowadzą nowy adres poczty elektronicznej, w terminie do 27 stycznia 2017 r.
4. Pracownikom, którzy w terminie do 27 stycznia 2017 r. nie zmienią nieprawidłowego adresu w „Składzie osobowym”, zostanie automatycznie przydzielony adres w formacie imie.nazwisko@pk.edu.pl, który następnie pracownik będzie musiał aktywować poprzez „Stronę Usług Sieciowych”. Jednocześnie adres dotychczasowy zostanie przeniesiony do dodatkowego, nowo utworzonego w „Składzie osobowym” pola „adres dodatkowy”.
§ 7
Zobowiązuje się kierowników wszystkich jednostek organizacyjnych PK do zapoznania podległych pracowników z niniejszym zarządzeniem.
§ 8
Traci moc zarządzenie nr 49 z 25 listopada 2014 r. w sprawie korzystania z poczty elektronicznej przez pracowników Politechniki Krakowskiej.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 17 stycznia 2017 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jan Kazior


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  20-04-2024