baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Senat PK
 
Data publikacji:
  03-12-2018
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1106
 
Lista wersji:
  03-12-2018 
WydrukPowrót

Uchwała Senatu Politechniki Krakowskiej
z 28 listopada 2018 r.
nr 54/d/11/2018

zmieniająca uchwałę Senatu Politechniki Krakowskiej z 24 maja 2017 r. nr 42/d/05/2017 w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2018/19


W związku z art. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1669) oraz w związku z art. 72 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668) postanawia się, co następuje:
§ 1
W uchwale Senatu Politechniki Krakowskiej z dnia 24 maja 2017 r. nr 42/d/05/2017 w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2018/19 wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1:
a) po § 1 dodaje się § 1a w brzmieniu:
㤠1a
Poniższe zasady przyjęć obowiązują wyłącznie kandydatów posiadających obywatelstwo polskie”,

b) w § 3 ust. 2 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) terminy ogłaszania list osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów, list studentów oraz list rezerwowych”,

c) w § 3 w ust. 2 skreśla się pkt 6,

d) w § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów. Osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania. Każdy kandydat, wobec którego przeprowadzono postępowanie kwalifikacyjne i który nie został wpisany na listę studentów, otrzymuje decyzję wydziałowej komisji rekrutacyjnej o odmowie przyjęcia na I rok studiów na PK”,

e) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie rekrutacji określa § 38 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. z 2018 r. poz. 1861). Szczegółowe zasady wnoszenia oraz zwracania wniesionej opłaty ustala w drodze zarządzenia Rektor PK”,

f) w § 6 w ust. 1 zdanie drugie otrzymuje brzmienie:
„Komisje rekrutacyjne dokonują wpisu na listę studentów i podejmują decyzje o odmowie przyjęcia na studia”,

g) w § 6 w ust. 5 pkt 9-11 otrzymują brzmienie:
„9) dokonywanie wpisu na listę studentów oraz podejmowanie decyzji w sprawie odmowy przyjęcia na I rok studiów,
10) ogłaszanie list osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów, list studentów, list osób nieprzyjętych na studia oraz opcjonalnie list rezerwowych,
11) sporządzanie i rozsyłanie decyzji administracyjnych o odmowie przyjęcia na studia”,

h) w § 6 w ust. 5 po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:
„12a) wydawanie, na wniosek osoby wpisanej na listę studentów, zaświadczenia o wpisie na listę studentów”,

i) § 7 otrzymuje brzmienie:
㤠7
Koordynację oraz kontrolę prac wydziałowych komisji rekrutacyjnych sprawuje Prorektor ds. Kształcenia”,

j) w § 8 ust. 9-11 otrzymują brzmienie:
„9. Na podstawie danych przekazanych drogą elektroniczną, wydziałowe komisje rekrutacyjne tworzą listy osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów na wszystkie kierunki stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I stopnia, z zastrzeżeniem ust. 14 i ust. 15, tj. za wyjątkiem kierunków architektura, architektura krajobrazu oraz inżynieria wzornictwa przemysłowego.
10. Po ogłoszeniu list osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów, o których mowa w ust. 9, każdy kandydat, którego nazwisko znajduje się na tej liście, zobowiązany jest (w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji) dostarczyć do wydziałowej komisji rekrutacyjnej komplet dokumentów określonych w § 10. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje skreśleniem nazwiska kandydata z listy osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów. Ponadto podstawą do skreślenia nazwiska kandydata z listy osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów może być stwierdzenie przez wydziałową komisję rekrutacyjną:
1) niezgodności danych podanych podczas rejestracji w systemie elektronicznej rejestracji PK z danymi zawartymi w dokumentach złożonych przez kandydata;
2) występowanie przeciwwskazań do podjęcia studiów na określonym kierunku, uwidocznionych w zaświadczeniu lekarskim.
11. Na każdym wydziale wydziałowa komisja rekrutacyjna może ogłosić, wraz z listą osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów określonego kierunku studiów, listę rezerwową kandydatów. Na liście rezerwowej znajdują się nazwiska kandydatów, którzy będą mogli znaleźć się na liście zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów po zwolnieniu miejsc przez osoby, które zostaną skreślone z listy osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów zgodnie z zapisem ust. 10”,

k) w § 8 ust. 13 otrzymuje brzmienie:
„13. Po wprowadzeniu na listę osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów nazwisk kandydatów z listy rezerwowej oraz po złożeniu przez nich w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji wymaganego kompletu dokumentów, wydziałowe komisje rekrutacyjne dokonują wpisu na listę studentów i sporządzają listę studentów. Listy studentów są podstawą do sporządzenia list immatrykulacyjnych”,

l) w § 8 ust. 16 otrzymuje brzmienie:
„16. Wydziałowe komisje rekrutacyjne ogłaszają listy osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów, listy rezerwowe, listy studentów oraz listy osób nieprzyjętych na studia w formie zgodnej z ustaleniami Prorektora ds. Kształcenia”,

ł) w § 10 ust. 1 pkt 6) otrzymuje brzmienie:
„6) wypełniony wniosek o wpis na listę studentów (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji)”,

m) w § 10 ust. 1 pkt 9) otrzymuje brzmienie:
„9) poświadczona przez WKR PK za zgodność z oryginałem kserokopia dowodu osobistego, a w przypadku jego braku, innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia”,

n) w § 10 w ust. 1 skreśla się pkt 10),

o) w § 15 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Po dokonaniu elektronicznej rejestracji kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia II stopnia mają obowiązek złożenia w wydziałowej komisji rekrutacyjnej kompletu dokumentów określonych w § 16 – w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji. W oparciu o ustalone kryteria przyjęć, wydziałowe komisje rekrutacyjne sporządzają listy studentów i opcjonalnie listy rezerwowe. Wydziałowa komisja rekrutacyjna ustala minimalną liczbę punktów uprawniającą do umieszczenia nazwiska kandydata na liście rezerwowej. Na listach rezerwowych umieszcza się nazwiska osób, które będą mogły znaleźć się na liście studentów po zwolnieniu miejsc przez osoby, które zrezygnują z podjęcia studiów. Po wprowadzeniu na listę studentów nazwisk kandydatów z listy rezerwowej, wydziałowe komisje rekrutacyjne dokonują wpisu na listę studentów i sporządzają zweryfikowane listy studentów. Zweryfikowane listy studentów są podstawą do sporządzenia list immatrykulacyjnych”,

p) w § 15 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Wydziałowe komisje rekrutacyjne ogłaszają listy studentów oraz listy rezerwowe w formie zgodnej z ustaleniami Prorektora ds. Kształcenia”,

r) w § 16 ust. 1 pkt 6) otrzymuje brzmienie:
„6) wypełniony wniosek o wpis na listę studentów (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji)”,

s) w § 16 ust. 1 pkt 9) otrzymuje brzmienie:
„9) poświadczona przez WKR PK za zgodność z oryginałem kserokopia dowodu osobistego, a w przypadku jego braku, innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia”,

t) w § 16 w ust. 1 skreśla się pkt 10,

u) w § 16 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Zasady uznawania do celów akademickich dyplomów uzyskanych za granicą reguluje art. 326 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668) oraz umowy międzynarodowe”,

w) § 18 otrzymuje brzmienie:
㤠18
1. Każdy kandydat na studia ma prawo złożyć do Rektora PK odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
2. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem wydziałowej komisji rekrutacyjnej, która wydała decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Do odwołania należy dołączyć komplet dokumentów wymaganych od kandydatów na studia odpowiednio I i II stopnia, o ile dokumenty te nie zostały uprzednio złożone w siedzibie wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
3. Wydziałowa komisja rekrutacyjna, która wydała decyzję, obowiązana jest przesłać do Rektora PK odwołanie wraz z aktami sprawy w terminie siedmiu dni od dnia, w którym otrzymała odwołanie, jeżeli w tym terminie nie wydała nowej decyzji w myśl art. 132 k.p.a. Odwołanie kandydata musi być zaopiniowane przez wydziałową komisję rekrutacyjną.
4. Rektor PK stwierdza w drodze postanowienia niedopuszczalność odwołania oraz uchybienie terminu do wniesienia odwołania. Postanowienie w tej sprawie jest ostateczne.
5. Rektor PK, po zbadaniu zasadności odwołania, podejmuje decyzję w przedmiotowej sprawie. Decyzja Rektora PK jest ostateczna”,

x) skreśla się śródtytuł „Uprawnieni kandydaci”,

y) skreśla się § 20;

2) w załączniku nr 4:
a) w sekcji „Tryb naboru nr 5” zdanie ostatnie otrzymuje brzmienie:
„Efekty uczenia się potwierdza się na kierunku informatyka na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki, na wszystkich kierunkach na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej a także na wszystkich kierunkach na Wydziale Mechanicznym”,

3) w załączniku nr 5:
a) w części dotyczącej kierunku architektura krajobrazu skreśla się zapis: „3. Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na kierunek architektura krajobrazu na podstawie potwierdzenia efektów uczenia się ustala się sposób obliczenia zbiorczej oceny Pc zgodnie z poniższą tabelą:” oraz skreśla się widniejącą pod nim tabelę,

b) w części dotyczącej kierunku fizyka techniczna zdanie: „Decyzja o uruchomieniu określonej specjalności oraz podział studentów na specjalności, nastąpi zgodnie z zasadami uchwalonymi przez Radę Wydziału Fizyki, Matematyki i Informatyki po ogłoszeniu list osób przyjętych i nie później niż przed rozpoczęciem semestru” otrzymuje brzmienie:
„Decyzja o uruchomieniu określonej specjalności oraz podział studentów na specjalności, nastąpi zgodnie z zasadami uchwalonymi przez Radę Wydziału Fizyki, Matematyki i Informatyki po ogłoszeniu listy studentów i nie później niż przed rozpoczęciem semestru”,

c) w części dotyczącej kierunku informatyka na końcu dodaje się zapis:
„Rekrutacja na podstawie potwierdzenia efektów uczenia się
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia na podstawie efektów uczenia się, którzy w wyniku przeprowadzonej na PK procedury potwierdzania efektów uczenia się uzyskali 20% (lub więcej) punktów ECTS określonych w programie kształcenia wyżej wymienionego kierunku studiów, otrzymują maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym na tym kierunku”,

d) w części dotyczącej kierunku matematyka skreśla się następujące zdanie:
„Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia na podstawie efektów uczenia się, którzy w wyniku przeprowadzonej na PK procedury potwierdzania efektów uczenia się uzyskali 20% (lub więcej) punktów ECTS określonych w programie kształcenia wyżej wymienionego kierunku studiów, otrzymują maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym na tym kierunku”,

e) w części dotyczącej kierunków: elektrotechnika i energetyka na Wydziale Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej skreśla się następujące zdanie:
„Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia na podstawie efektów uczenia się, którzy w wyniku przeprowadzonej na PK procedury potwierdzania efektów uczenia się uzyskali 20% (lub więcej) punktów ECTS określonych w programie kształcenia ww. kierunku studiów, otrzymują maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym na tym kierunku”,

f) w części dotyczącej kierunku budownictwo na Wydziale Inżynierii Lądowej:
– zapis: „Podział na specjalności na studiach stacjonarnych prowadzonych na kierunku budownictwo nastąpi po ustaleniu listy osób przyjętych na podstawie:
1. preferencji kandydata zadeklarowanych w elektronicznym systemie obsługi dydaktyki Wydziału Inżynierii Lądowej,” otrzymuje brzmienie:
„Podział na specjalności na studiach stacjonarnych prowadzonych na kierunku budownictwo nastąpi po ustaleniu listy studentów na podstawie:
1. preferencji kandydata wskazanych na etapie rejestracji w procesie rekrutacji”,
– skreśla się następujący zapis:
„Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia na podstawie efektów uczenia się, którzy w wyniku przeprowadzonej na PK procedury potwierdzenia efektów uczenia się uzyskali 20% lub więcej punktów ECTS określonych w programie kształcenia wybranego kierunku studiów, otrzymują maksymalny wskaźnik rekrutacyjny odpowiadający średniej 5,0 z toku studiów.
Minimalna liczba zaliczonych punktów ECTS uprawniająca do przyjęcia na studia wynosi 5% punktów ECTS określonych w programie kształcenia wybranego kierunku studiów.
W przypadku gdy liczba zaliczonych punktów ECTS znajduje się w przedziale 5%-20% punktów ECTS określonych w programie kształcenia wybranego kierunku studiów, wskaźnik rekrutacyjny obliczony jest według wzoru:
WR = 40/3 * (ECTS/90 - 0,05) + 3,0
z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku”,

g) w części dotyczącej kierunku transport na Wydziale Inżynierii Lądowej:
– zapis: „Podział na specjalności na studiach stacjonarnych prowadzonych na kierunku transport nastąpi po ustaleniu listy osób przyjętych na podstawie:
1. preferencji kandydata zadeklarowanych w elektronicznym systemie obsługi dydaktyki Wydziału Inżynierii Lądowej,” otrzymuje brzmienie:
„Podział na specjalności na studiach stacjonarnych prowadzonych na kierunku transport nastąpi po ustaleniu listy studentów na podstawie:
1. preferencji kandydata wskazanych na etapie rejestracji w procesie rekrutacji,”;
– skreśla się następujący zapis:
„Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia na podstawie efektów uczenia się, którzy w wyniku przeprowadzonej na PK procedury potwierdzenia efektów uczenia się uzyskali 20% lub więcej punktów ECTS określonych w programie kształcenia wybranego kierunku studiów, otrzymują maksymalny wskaźnik rekrutacyjny odpowiadający średniej 5,0 z toku studiów.
Minimalna liczba zaliczonych punktów ECTS uprawniająca do przyjęcia na studia wynosi 5% punktów ECTS określonych w programie kształcenia wybranego kierunku studiów.
W przypadku gdy liczba zaliczonych punktów ECTS znajduje się w przedziale 5% - 20% punktów ECTS określonych w programie kształcenia wybranego kierunku studiów, wskaźnik rekrutacyjny obliczony jest według wzoru:
WR = 40/3 * (ECTS/90 - 0,05) + 3,0
z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku”,

h) w części dotyczącej kierunków: budownictwo i inżynieria środowiska na Wydziale Inżynierii Środowiska skreśla się następujące zdanie:
„Do postępowania kwalifikacyjnego na ww. kierunku studiów kwalifikują się jedynie kandydaci, którzy w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się uzyskali co najmniej 20% punktów ECTS, określonych w programie kształcenia ww. kierunku studiów”,

i) w części dotyczącej międzywydziałowego kierunku gospodarka przestrzenna skreśla się następujący zapis:
„Rekrutacja na podstawie potwierdzenia efektów uczenia się
Do postępowania kwalifikacyjnego na ww. kierunku studiów kwalifikują się jedynie kandydaci, którzy w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się uzyskali co najmniej 20% punktów ECTS, określonych w programie kształcenia ww. kierunku studiów”.
§ 2
Tekst jednolity uchwały Senatu Politechniki Krakowskiej z dnia 24 maja 2017 r. nr 42/d/05/2017 w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2018/19, uwzględniający zmiany wprowadzone w § 1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  25-04-2024