baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  02-09-2020
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1477
 
Lista wersji:
  02-09-2020 
WydrukPowrót
Zmiany:
Zarządzenie nr 103 z 2020 r.
Zarządzenie nr 145 z 2020 r.
Zarządzenie nr 26 z 2021 r.

ZARZĄDZENIE NR 83
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 1 września 2020 r.
znak R.0201.96.2020

w sprawie powołania prorektorów i określenia ich kompetencji


Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2020 r. poz. 85, z późn. zm.) oraz § 15 ust. 1 Statutu Politechniki Krakowskiej, stanowiącego załącznik do uchwały nr 54/o/05/2019 Senatu Politechniki Krakowskiej z dnia 29 maja 2019 r., z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
Powołuje się na okres od 1 września 2020 r. do 31 sierpnia 2024 r.:
1) Prorektora ds. Nauki – prof. dr hab. inż. Dariusza Bogdała,
2) Prorektora ds. Studenckich – dr inż. Marka Bauera,
3) Prorektora ds. Kształcenia i Współpracy z Zagranicą – dr hab. inż. Jerzego Zająca, prof. PK,
4) Prorektora ds. Ogólnych – dr hab. inż. arch. Tomasza Kapeckiego, prof. PK.
§ 2
1. Do kompetencji Prorektora ds. Nauki należą sprawy związane z:
1) koordynacją badań naukowych,
2) rozwojem kadr,
3) współpracą z podmiotami gospodarczymi, w szczególności w zakresie realizacji prac badawczych i wdrażania badań naukowych,
4) współpracą z innymi uczelniami w zakresie wspólnych przedsięwzięć badawczych,
5) transferem wiedzy i technologii, komercjalizacją wyników badań oraz wykonywaniem ekspertyz,
6) nadzorem nad spółką INTECH PK,
7) ochroną własności intelektualnej pracowników uczelni,
8) wspieraniem przedsiębiorczości akademickiej,
9) nadzorem nad realizacją krajowych i międzynarodowych projektów badawczych,
10) konferencjami naukowymi: krajowymi i zagranicznymi,
11) przeprowadzaniem procedur związanych z nadawaniem godności honorowych PK.
2. Do kompetencji Prorektora ds. Studenckich należą sprawy związane z:
1) stypendiami i innymi świadczeniami dla studentów i doktorantów,
2) opłatami za studia i inne usługi edukacyjne,
3) kredytami i pożyczkami studenckimi,
4) sprawami dyscyplinarnymi studentów i doktorantów,
5) sprawami studentów i doktorantów z niepełnosprawnością,
6) współpracą z samorządem studentów, samorządem doktorantów,
7) nadzorem nad organizacjami studenckimi i organizacjami doktorantów, w tym kołami naukowymi,
8) działalnością sportową i kulturalną studentów,
9) nadzorem nad realizacją krajowych i międzynarodowych projektów studenckich,
10) współpracą z Osiedlem Studenckim PK oraz koordynacją spraw studenckich na Osiedlu Studenckim PK,
11) rozpatrywaniem wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy i podejmowaniem decyzji dotyczących toku studiów,
3. Do kompetencji Prorektora ds. Kształcenia i Współpracy z Zagranicą należą sprawy związane z:
1) nadzorem nad zasadami kształcenia i realizacją procesu dydaktycznego na studiach i studiach doktoranckich w zakresie kształcenia cudzoziemców,
2) nadzorem nad procesem uruchamiania i likwidowania kierunków studiów oraz aktualizowaniem programów studiów prowadzonych we współpracy z jednostkami zagranicznymi,
3) współpracą PK z instytucjami dokonującymi akredytacji kierunków studiów prowadzonych we współpracy z jednostkami zagranicznymi,
4) współpracą PK z uczelniami w ramach programu Erasmus,
5) organizacją rekrutacji cudzoziemców na studia, studia podyplomowe i inne formy kształcenia,
6) utrzymywaniem i rozszerzaniem współpracy międzynarodowej w zakresie dydaktyki, prowadzeniem umów dotyczących współpracy międzynarodowej,
7) nadzorem nad całokształtem działalności międzynarodowej, przyjmowaniem oficjalnych gości PK, wyjazdami zagranicznymi pracowników,
8) przynależnością do organizacji międzynarodowych zrzeszających uczelnie,
9) nadzorem nad Uniwersytetem Trzeciego Wieku.
4. Do kompetencji Prorektora ds. Ogólnych należą sprawy związane z:
1) nadzorem nad pracami inwestycyjnymi i remontowymi,
2) formułowaniem długoterminowych zadań inwestycyjnych,
3) rozwojem bazy dydaktycznej i badawczej,
4) wykorzystaniem i rozbudową infrastruktury PK,
5) współpracą z wydziałami PK i jednostkami spoza PK w zakresie rozwoju bazy materialnej uczelni,
6) prowadzeniem procedury przyznawania odznaczeń uczelnianych i państwowych,
7) prowadzeniem procedury przyznawania nauczycielom akademickim nagród ministra i rektora,
8) organizacją systemu biblioteczno-informacyjnego i ewidencji publikacji pracowników PK,
9) działalnością wydawniczą,
10) współpracą z Krakowskim Parkiem Technologicznym,
11) nadzorem nad spółkami: Akopol Sp. z o.o., Zakład Produkcji Doświadczalnej CEBEA Sp. z o.o.,
12) współpracą z urzędami i instytucjami zewnętrznymi,
13) nadzorem nad realizacją krajowych i międzynarodowych projektów inwestycyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych.
§ 3
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  26-04-2024