baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor
 
Data publikacji:
  30-09-2021
 
Wprowadził:
  Maciej Zając
 
Liczba odwiedzin:
  2705
 
Lista wersji:
  30-09-2021 
WydrukPowrót
Zmienione
ZARZĄDZENIE NR 100
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 29 września 2021 r.
znak R.0201.109.2021

w sprawie zmian w Regulaminie pracy Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki


Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r. poz. 478, z późn. zm.) oraz na podstawie art. 104-1043 Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie pracy Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 51 Rektora PK z dnia 11 września 2019 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 24 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. W ramach pensum dydaktycznego rozlicza się także prowadzenie przez nauczycieli akademickich szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla studentów i doktorantów.
3. W ramach pensum dydaktycznego rozlicza się także zajęcia specjalistyczne prowadzone na rzecz studentów i doktorantów PK (np. specjalistyczne grupy sportowe), uwzględniające zajęcia prowadzone przez jednostki pozawydziałowe, w tym: pozawydziałowe jednostki dydaktyczne, jednostki wspomagające działalność dydaktyczną PK, badania naukowe oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym w formach, o których mowa w ust. 1 pkt 1-6”;
2) w § 30 dodaje się ust. 4a o treści:
„4a. Urlop dla nauczycieli akademickich udzielany jest w dni, które są dla pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Urlopu udziela się w wymiarze dziennym”;
3) w § 31 dodaje się ust. 8a-8c o treści:
„8a. Kierownicy wszystkich jednostek organizacyjnych PK zobowiązani są do przekazywania w terminie do dnia 30 kwietnia do Działu Spraw Osobowych i Socjalnych wniosków o zaległe urlopy wypoczynkowe wszystkich podległych pracowników.
8b. Anulowanie złożonego wniosku o zaległy urlop wypoczynkowy jest możliwe jedynie za zgodą kierownika jednostki, po wskazaniu nowego terminu wykorzystania urlopu zaległego.
8c. Pracownicy, którzy w terminie do dnia 30 kwietnia nie przekażą stosownych wniosków o zaległe urlopy wypoczynkowe, zostają skierowani na urlop decyzją pracodawcy”;
4) w § 35 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Urlopu udziela się na wniosek nauczyciela akademickiego (według załącznika nr 25 do niniejszego regulaminu) skierowany do Rektora za pośrednictwem Prorektora ds. Nauki, zaopiniowany przez kierownika jednostki organizacyjnej, promotora oraz dziekana lub w przypadku jednostek pozawydziałowych, właściwego prorektora”;
5) do regulaminu dodaje się załącznik nr 25, o brzmieniu jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
6) w § 36 ust. 2-8 otrzymują brzmienie:
„2. Płatny urlop, o którym mowa w ust. 1, może być udzielony na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek nauczyciela akademickiego, pozytywnie zaopiniowany przez bezpośredniego przełożonego i dziekana lub w przypadku jednostek pozawydziałowych, właściwego prorektora, Rektor PK może udzielić nauczycielowi akademickiemu płatnego urlopu na okres przekraczający 12 miesięcy, jednakże nie dłuższy niż łącznie 24 miesiące.
3. Urlopu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, 3, 4 i 5, udziela się na umotywowany wniosek nauczyciela akademickiego, skierowany do Rektora, zaopiniowany przez bezpośredniego przełożonego i dziekana lub w przypadku jednostek pozawydziałowych, właściwego prorektora.
4. Urlopu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, udziela się na umotywowany wniosek nauczyciela akademickiego, którego wzór stanowi załącznik nr 26 do niniejszego regulaminu, skierowany do Rektora, zaopiniowany przez kierownika jednostki organizacyjnej i dziekana lub właściwego prorektora (w przypadku jednostek pozawydziałowych) oraz Prorektora ds. Nauki.
5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4, należy składać w dwóch egzemplarzach do Działu Badań Naukowych. Dział Badań Naukowych po pozytywnej opinii Prorektora ds. Nauki przekazuje wnioski do Działu Spraw Osobowych i Socjalnych, który po pozytywnej decyzji Rektora PK zwraca jeden egzemplarz do Działu Badań Naukowych. Dział Spraw Osobowych i Socjalnych informuje w formie pisemnej zainteresowanego pracownika o udzielaniu bądź nieudzieleniu urlopu.
6. Po zakończeniu urlopu nauczyciel akademicki składa Rektorowi sprawozdanie z wykonanych w jego czasie zadań, zaopiniowane przez bezpośredniego przełożonego. Nie dotyczy to urlopu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4. W przypadku urlopu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, sprawozdanie składane jest za pośrednictwem Prorektora ds. Nauki.
7. Rektor może udzielić nauczycielowi akademickiemu płatnego urlopu w celu uczestnictwa we wspólnych badaniach naukowych prowadzonych z Centrum Łukasiewicz lub instytutem Sieci Łukasiewicz. Postanowienia ust. 2-3 stosuje się odpowiednio.
8. Przepisy ust. 1 do 5 stosuje się odpowiednio do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi”;
7) do regulaminu dodaje się załącznik nr 26, o brzmieniu jak załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia;
8) w § 44 dodaje się ust. 5-7 o treści:
„5. Bezpośredni przełożony nie jest związany wnioskami pracowników w zakresie ustalania terminu odbioru dni wolnych w zamian za pracę w soboty, niedziele i święta, jednakże powinien wziąć pod uwagę propozycję pracownika, o ile to możliwe.
6. Bezpośredni przełożony, ustalając termin odbioru dni wolnych w zamian za pracę w soboty, niedziele i święta, jest zobowiązany do przestrzegania przepisów o czasie pracy.
7. Bezpośredni przełożony sporządza sprawozdanie rozliczenia odebranych przez pracownika dni wolnych w zamian za pracę w soboty, niedziele i święta w danym semestrze, według wzoru stanowiącego załącznik nr 27 do niniejszego regulaminu. Termin odbioru dni wolnych nieodebranych w semestrze zimowym może być ustalony na dni przypadające w semestrze letnim. Sprawozdania, podpisane przez pracownika i bezpośredniego przełożonego, przekazuje się w terminie do 30 października roku akademickiego następującego po roku, którego sprawozdania dotyczą do Działu Spraw Osobowych i Socjalnych, który umieszcza je w aktach osobowych pracowników”;
9) do regulaminu dodaje się załącznik nr 27, o brzmieniu jak załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia;
10) w § 95 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Postępowanie w sprawie o dyskryminację lub mobbing prowadzi komisja antymobbingowa, której zadaniem jest obiektywne rozpatrzenie zgłoszenia. W skład Komisji wchodzą co najmniej trzy osoby wskazane przez Rektora PK oraz po jednym przedstawicielu działających na PK organizacji związkowych”;
11) § 96 otrzymuje brzmienie:
"„Zasady i tryb udzielenia urlopu wypoczynkowego o którym mowa w § 30 ust. 4a, obowiązują od dnia 1 stycznia 2022 r.”;
12) § 97 otrzymuje brzmienie:
„Płatne urlopy, o których mowa w § 36, udzielone przed 1 października 2021 r. pozostają przyznane na dotychczasowych zasadach”;
13) § 98 otrzymuje brzmienie:
"Zakresy obowiązków nauczycieli akademickich zostaną dostosowane do wymagań regulaminu w terminie do 30 czerwca 2022 r.”;
14) w załączniku nr 5 do regulaminu w ust. 2 pkt 2 dodaje się lit. a o brzmieniu: „a) aktywne prowadzenie badań naukowych”; dotychczasowe lit. a-g otrzymują oznaczenie b-h;
15) w załączniku nr 6 do regulaminu w ust. 2 pkt 1 dodaje się lit. a o brzmieniu: „a) aktywne prowadzenie badań naukowych”; dotychczasowe lit. a-h otrzymują oznaczenie b-i.
§ 2
1. Tekst jednolity Regulaminu pracy Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, uwzględniający zmiany, o których mowa w § 1, stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.
2. Zarządzenie wraz z załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Krakowskiej, z zastrzeżeniem, że zmiany, o których mowa w § 1 pkt 1, mają zastosowanie przy ustalaniu i rozliczaniu pensum dydaktycznego dotyczącego roku akademickiego 2021/2022 i lat następnych.

Rektor
prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz

Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  20-04-2024