baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor
 
Data publikacji:
  28-04-2023
 
Wprowadził:
  Maciej Zając
 
Liczba odwiedzin:
  773
 
Lista wersji:
  28-04-2023 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 34
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 28 kwietnia 2023 r.
znak R.0201.40.2023

w sprawie utworzenia Centrum Wsparcia Projektów


Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 742) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Z dniem 30 kwietnia 2023 r. likwiduje się Biuro Pozyskiwania Funduszy (PN-6).
2. Z dniem 1 maja 2023 r. tworzy się Centrum Wsparcia Projektów (PN-6).
§ 2
1. W Regulaminie Organizacyjnym Politechniki Krakowskiej wprowadza się następujące zmiany:
1) załącznik nr 1 do regulaminu przyjmuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
2) w załączniku nr 2 do regulaminu, w części dotyczącej jednostek administracji centralnej usuwa się Biuro Pozyskiwania Funduszy (PN-6) i dodaje się Centrum Wsparcia Projektów (PN-6),
3) w załączniku nr 5 do regulaminu § 6 otrzymuje brzmienie:
"§ 6 CENTRUM WSPARCIA PROJEKTÓW (PN-6) realizuje zadania związane z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych (z wyłączeniem środków: przeznaczonych na realizację projektów badawczych krajowych finansowanych przez NCN, w ramach programów ramowych UE oraz w ramach programów edukacyjnych, w tym ERASMUS Akcja 1). Centrum realizuje swoje zadania w ramach Zespołu Pozyskiwania Funduszy, Zespołu Realizacji Projektów Strategicznych i Zespołu Projektów Międzynarodowych.
1. Zespół Pozyskiwania Funduszy realizuje następujące zadania związane z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych koordynowanych przez MEiN, NCBiR i inne jednostki krajowe (z wyłączeniem projektów międzynarodowych, którymi zajmuje się Zespół Projektów Międzynarodowych):
1) pozyskuje i rozpowszechnia informacje o dostępnych źródłach oraz zasadach wnioskowania o fundusze zewnętrzne, w tym prowadzi szkolenia oraz spotkania informacyjne dla pracowników i jednostek organizacyjnych PK,
2) doradza i udziela konsultacji oraz pomaga w pozyskiwaniu finansowania lub współfinansowania projektów z funduszy zewnętrznych pracownikom, doktorantom i studentom oraz jednostkom organizacyjnym PK,
3) wspiera pracowników, doktorantów i studentów oraz jednostki organizacyjne PK w trakcie wnioskowania, realizacji i w okresie trwałości projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych,
4) przeprowadza wstępną ocenę formalnych i technicznych możliwości realizacji projektów w danej jednostce organizacyjnej,
5) przygotowuje dokumenty dotyczące PK załączane do wniosku oraz współpracuje z jednostkami przygotowującymi studia wykonalności,
6) rejestruje przygotowywane i złożone wnioski aplikacyjne, decyzje oraz zawarte umowy o dofinansowanie projektów,
7) archiwizuje wnioski wraz z decyzjami dotyczącymi projektów, które nie otrzymały dofinansowania,
8) ewidencjonuje zawarte porozumienia o współpracy w zakresie projektów koordynowanych przez zespół,
9) pomaga w sporządzeniu formalnej części przygotowywanych wniosków, zgodnie z wymogami konkursów, weryfikuje ich poprawność oraz możliwość zapewnienia wymaganego wkładu własnego,
10) prowadzi ewidencję wystawionych weksli zabezpieczających i egzekwuje ich zwrot po zakończeniu projektu,
11) prowadzi ewidencję zaświadczeń o przyznanej Politechnice Krakowskiej pomocy publicznej i pomocy de minimis,
12) współpracuje z instytucjami zarządzającymi funduszami zewnętrznymi, sporządza dla nich oraz na potrzeby PK raporty, opracowania, opinie,
13) analizuje otoczenie zewnętrzne PK, w tym sytuację gospodarczą, demograficzną, koniunkturę międzynarodową oraz inne obszary społeczno-gospodarcze mające wpływ na możliwości pozyskiwania funduszy na rozwój uczelni. W oparciu o analizy przygotowuje propozycje projektów możliwych do finansowania z funduszy zewnętrznych,
14) współpracuje z krajowymi i zagranicznymi partnerami otoczenia społeczno- gospodarczego w ramach I i III sektora w celu pozyskiwania funduszy na realizację wspólnych projektów oraz przedsięwzięć,
15) realizuje programy wspierające pracowników i doktorantów PK w skutecznym pozyskiwaniu funduszy oraz współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
2. Zespół Realizacji Projektów Strategicznych wykonuje zadania związane z realizowanymi na Politechnice Krakowskiej projektami strategicznymi (z wyłączeniem projektów międzynarodowych o znaczeniu strategicznym, które realizuje Zespół Projektów Międzynarodowych), wskazanymi przez prorektora ds. nauki, w tym:
1) prowadzi dokumentację projektu, sprawy administracyjne i obsługę korespondencji projektowej:
a) przygotowuje i weryfikuje dokumenty dotyczące rozliczanych programów i kompletuje dokumentację na potrzeby projektu,
b) przeprowadza postępowania zgodnie z zasadą konkurencyjności oraz prawem zamówień publicznych,
c) utrzymuje bieżący kontakt z uczestnikami projektu i instytucją pośredniczącą,
d) monitoruje uczestników projektu,
e) przygotowuję bazę personelu,
f) wspiera bieżącą pracę koordynatorów projektu,
g) prowadzi dokumentację projektu (opis faktur, umowy cywilno-prawne, pisma o dodatki oraz pozostała dokumentacja kadrowa),
h) archiwizuje dokumenty projektu,
i) sporządza inną wymaganą w projekcie dokumentację,
j) bierze udział w przygotowaniu sprawozdań i informacji z realizacji projektu,
k) współpracuje z kierownikiem projektu i koordynatorami zadań oraz osobami obsługującymi finanse projektu w zakresie jego bieżącej realizacji.
2) udziela pomocy w przygotowywaniu wytycznych dotyczących realizacji projektu zgodnie z zasadami, umową i regulacjami wewnętrznymi PK,
3) udziela pomocy w przygotowywania merytorycznej części wniosków o płatność,
4) przygotowuje spotkania w ramach projektu, uczestniczy w nich i sporządza sprawozdania.
3. Zespół Projektów Międzynarodowych realizuje następujące zadania związane z pozyskiwaniem funduszy w ramach projektów międzynarodowych:
1) pozyskuje i rozpowszechnia informacje o dostępnych źródłach oraz zasadach wnioskowania o projekty międzynarodowe, w tym prowadzi szkolenia oraz spotkania informacyjne dla pracowników i jednostek organizacyjnych PK,
2) doradza i udziela konsultacji oraz pomaga w pozyskiwaniu finansowania lub współfinansowania projektów międzynarodowych pracownikom, doktorantom i jednostkom organizacyjnym PK,
3) wspiera pracowników, doktorantów i jednostki organizacyjne PK w trakcie wnioskowania, realizacji i w okresie trwałości projektów międzynarodowych,
4) przeprowadza wstępną ocenę formalnych i technicznych możliwości realizacji projektów międzynarodowych w danej jednostce organizacyjnej,
5) przygotowuje dokumenty dotyczące PK załączane do wniosku oraz współpracuje z jednostkami przygotowującymi niezbędne dokumenty do wniosku,
6) rejestruje przygotowywane i złożone wnioski aplikacyjne wraz z decyzjami oraz zawarte umowy o dofinansowanie projektów międzynarodowych,
7) ewidencjonuje zawarte porozumienia o współpracy w zakresie projektów koordynowanych przez zespół,
8) pomaga w sporządzeniu formalnej części przygotowywanych wniosków, zgodnie z wymogami konkursów, weryfikuje ich poprawność oraz możliwość zapewnienia wymaganego wkładu własnego,
9) prowadzi ewidencję wystawionych weksli zabezpieczających i egzekwuje ich zwrot po zakończeniu projektu międzynarodowego,
10) współpracuje z instytucjami organizującymi konkursy na projekty międzynarodowe, sporządza dla nich oraz na potrzeby PK raporty, opracowania, opinie,
11) realizuje projekty międzynarodowe m. in. w ramach instytucji NCN, NCBiR oraz programów takich jak INTERREG, EOG, ERASMUS+ Akcja 2, o strategicznym znaczeniu dla uczelni, wskazane przez prorektora ds. nauki, w tym:
a) prowadzi dokumentację projektu, sprawy administracyjne i obsługę korespondencji projektowej,
b) pomaga w przygotowaniu wytycznych dotyczących realizacji projektu zgodnie z zasadami, umową i regulacjami wewnętrznymi PK,
c) pomaga w przygotowaniu merytorycznej części wniosków o płatność,
d) przygotowuje spotkania w ramach projektu, uczestniczy w nich i sporządza sprawozdania".
2. Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Krakowskiej, uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3. Zarządzenie wraz z załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Krakowskiej.
§ 2
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Pełniący obowiązki Rektora PK
dr inż. arch. Bogdan Siedlecki, prof. PK

Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  28-03-2024