POLECENIE SŁUŻBOWE NR 5
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 26 października 2010 r.
znak R.0201-62/10
w sprawie prac bilansowych za 2010 r.
W celu zapewnienia kompletnego i terminowego przekazania dokumentów finansowo-księgowych, warunkującego rzetelne opracowanie sprawozdania finansowego za 2010 r., niniejszym polecam, co następuje:
1. Dział Inwentaryzacji i Gospodarki Majątkowej zapewni pełne wykonanie planu inwentaryzacji za 2010 r. Termin zakończenia spisów z natury we wszystkich jednostkach upływa
10.12.2010 r.
2. Dział Inwentaryzacji i Gospodarki Majątkowej dokona inwentaryzacji legitymacji pracowniczych w Dziale Spraw Osobowych i Socjalnych, znaczków pocztowych w Wydawnictwie PK i w Bibliotece PK oraz druków ścisłego zarachowania w jednostkach prowadzących studia podyplomowe według stanu na 31.12.2010 r., zgodnie z Zarządzeniem nr 22 Rektora PK z dnia 19 lipca 2007 r. w sprawie zasad gospodarowania drukami ścisłego zarachowania na Politechnice Krakowskiej
w terminie do 07.01.2011 r.
3. Uczelniana Komisja Inwentaryzacyjna zapewni rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych z przeprowadzonych inwentaryzacji środków trwałych (w tym wyposażenia), materiałów, aparatury zakupionej do umów, druków ścisłego zarachowania, wydawnictw, legitymacji pracowniczych
w terminie do 11.01.2011 r.
4. W celu weryfikacji stanu istniejącego z dokumentami, Prorektor ds. Nauki powoła komisję do przeprowadzenia inwentaryzacji prac naukowo-badawczych, badań własnych, działalności statutowej, projektów badawczych (grantów), działalności wspomagającej badania. Stopień zaawansowania w procentach stwierdzi jednostka wykonująca pracę na podstawie analizy pracochłonności tematu
w terminie do 10.02.2011 r.
5. Kanclerz powoła komisję do przeprowadzenia inwentaryzacji robót w toku:
a) w Dziale Poligrafii - wg stanu na 31.12.2010 r. w jednostkach rzeczowych; komisja ta dokona również wyceny robót w toku i weryfikacji z kosztami rzeczywistymi oraz podejmie decyzję w sprawie różnic inwentaryzacyjnych,
b) w Wydawnictwie PK - wyrobów gotowych wg stanu na 31.12.2010 r.
w terminie do 06.01.2011 r.
6. Jednostki organizacyjne prowadzące studia podyplomowe sporządzą inwentaryzację poniesionych nakładów według kosztu planowanego na 31.12.2010 r. Inwentaryzacja ta polega na weryfikacji planowanych nakładów z poniesionymi kosztami rejestrowanymi w Dziale Kosztów; arkusze inwentaryzacyjne muszą być podpisane przez osobę zatrudnioną w Zespole ds. Kształcenia Ustawicznego
w terminie do 14.01.2011 r.
7. Kierownicy administracyjni wydziałów i wyznaczeni pracownicy w jednostkach prowadzących studia podyplomowe dokonają rozliczenia druków ścisłego zarachowania oraz przekażą do Działu Księgowości Majątkowej sprawozdanie roczne, zgodnie z Zarządzeniem nr 22 Rektora PK z dnia 19 lipca 2007 r. w sprawie zasad gospodarowania drukami ścisłego zarachowania w Politechnice Krakowskiej
w terminie do 14.01.2011 r.
8. Dział Inwestycji i Remontów przeprowadzi inwentaryzację inwestycji rozpoczętych według stanu na 31.12.2010 r. i przekaże arkusze spisu z natury do Działu Księgowości Majątkowej w celu przeprowadzenia weryfikacji
w terminie do 25.01.2011 r.
9. Ostateczny termin pobierania zaliczek na zakupy i usługi związane z działalnością dydaktyczną, umowną i pozostałą upływa
06.12.2010 r.
10. Jednostki organizacyjne rozliczą wszystkie zaliczki stałe i jednorazowe do 17.12.2010 roku, z wyjątkiem Działu Zaopatrzenia, Działu Organizacyjnego, Sekretariatu Rektora i Prorektorów oraz Biblioteki PK, które rozliczą zaliczki i przekażą do Działu Finansowego wszystkie dokumenty związane z ww. rozliczeniami
w terminie do 23.12.2010 r.
11. Jednostki organizacyjne dostarczą do Działu Płac dokumenty dotyczące wynagrodzeń bezosobowych i honorariów
w terminie do 10.12.2010 r.
12. Kierownicy projektów strukturalnych i ramowych dostarczą do Działu Płac dokumenty dotyczące wynagrodzeń osobowych, bezosobowych i honorariów finansowanych w ramach tych projektów
w terminie do 22.12.2010 r.
13. Jednostki organizacyjne działalności podstawowej dostarczą do Działu Planowania (Sekcji Rozliczeń) rozliczenie godzin ponadwymiarowych nauczycieli akademickich i należności za praktyki za rok akademicki 2009/2010
w terminie do 5.11.2010 r.
14. Dział Planowania (Sekcja Rozliczeń) przekaże do Działu Płac wykazy godzin ponadwymiarowych nauczycieli akademickich za rok akademicki 2009/2010
w terminie do 19.11.2010 r.
15. Dział Spraw Osobowych i Socjalnych przekaże do Działu Płac wykazy wykorzystanych urlopów nauczycieli akademickich
w terminie do 15.11.2010 r.
16. Dział Spraw Osobowych przekaże do Działu Płac polecenia wypłat refundacji "wczasów pod gruszą" dla:
a) nauczycieli akademickich w terminie do 15.11.2010 r.
b) pracowników niebędących nauczycielami akademickimi w terminie do 10.12.2010 r.
oraz przekaże do Działu Księgowości Finansowej pismo dotyczące dodatkowego naliczenia ZFŚS na rzecz emerytów i rencistów za 2010 r. w terminie do 06.01.2011 r.
17. Jednostki organizacyjne działalności podstawowej przekażą do Działu Kosztów rozliczenia wynagrodzeń osobowych za IV kwartał 2010 r. pracowników naukowych, naukowo-dydaktycznych, inżynieryjno-technicznych, z uwzględnieniem projektów badawczych (grantów), badań własnych i działalności statutowej
w terminie do 10.12.2010 r.
18. Wszystkie jednostki organizacyjne uporządkują ewidencję i rozliczenie materiałowe celem urealnienia zużycia materiałów we wszystkich rodzajach działalności. Decyzje korygujące należy dostarczyć do Działu Kosztów
w terminie do 10.01.2011 r.
19. Jednostki organizacyjne przekażą do Działu Księgowości Finansowej wszystkie dokumenty dotyczące realizacji w 2010 r.:
a) dostaw materiałów, środków trwałych i aparatury,
b) wykonanych usług
w terminie do 10.01.2011 r.
20. Dział Inwestycji i Remontów rozliczy i uzgodni z Działem Księgowości Majątkowej wszystkie materiały powierzone obcym jednostkom
w terminie do 06.01.2011 r.
21. Kierownicy Domów Studenckich przedłożą zestawienie miesięczne za grudzień 2010 r. opłat za miejsca, łącznie z wykazami osób zalegających z opłatami wg stanu na 31.12.2010 r.
w terminie do 06.01.2011 r.
22. Kierownicy tematów prac naukowo-badawczych (BW, DS, grantów) i umów z podmiotami gospodarczymi dokonają uzgodnień własnych ewidencji kosztów z ewidencją prowadzoną w Dziale Kosztów. Kierownicy projektów międzynarodowych, rozwojowych i strategicznych dokonają uzgodnień własnych ewidencji z ewidencją kosztów prowadzoną przez Zespół ds. Rozliczeń Projektów Międzynarodowych
w terminie do 14.01.2011 r.
23. Dział Badań Naukowych i CTT przekaże do Działu Kosztów wykaz kosztów pośrednich grantów oraz umów z podmiotami gospodarczymi, realizowanych w 2010 r. Dział Badań Naukowych przekaże do Zespołu ds. Rozliczeń Projektów Międzynarodowych wykaz kosztów pośrednich grantów rozwojowych i projektów międzynarodowych niewspółfinansowanych
w terminie do 05.01.2011 r.
24. Kierownicy projektów międzynarodowych przekażą do Zespołu ds. Rozliczeń Projektów Międzynarodowych wykaz kosztów pośrednich, realizowanych w 2010 r. wraz z pismem o refundację
w terminie do 29.12.2010 r.
25. Ostateczny termin składania w Dziale Finansowym dokumentów finansowo-księgowych (rachunków, faktur VAT, faktur korygujących, delegacji, rozliczeń materiałowych, rozliczeń wewnętrznych) dla wszystkich jednostek organizacyjnych upływa
10.01.2011 r.
26. Dział Spraw Osobowych i Socjalnych uzgodni wykorzystanie funduszu świadczeń socjalnych z zapisami w Dziale Księgowości Finansowej
w terminie do 14.01.2011 r.
27. Organizatorzy konferencji, sympozjów, seminariów itp., dla których otwarte jest subkonto w PK (a imprezy te zostały zakończone), dokonają rozliczeń dochodów i kosztów w Dziale Kosztów (w przypadku przeniesienia środków i kosztów na następny rok, organizatorzy złożą stosowne pisemne wyjaśnienie)
w terminie do 07.01.2011 r.
28. Dział Księgowości Majątkowej uzgodni pod względem wartości z Biblioteką PK i bibliotekami instytutowymi księgozbiory wg stanu na 31.12.2010 r.
w terminie do 14.01.2011 r.
29. Dział Inwestycji i Remontów uzgodni z Działem Księgowości poniesione koszty z tytułu remontów i inwestycji budowlano-montażowych
w terminie do 14.01.2011 r.
30. Rzeczowe składniki majątkowe, pozostające po zakończeniu umów z podmiotami gospodarczymi i MNiSW oraz w ramach bezzwrotnej pomocy zagranicznej, należy rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokumenty OT, protokoły przekazania innych składników majątkowych i dokumenty likwidacji jednostki organizacyjne przekażą do Działu Księgowości Majątkowej
w terminie do 07.01.2011 r.
31. W przypadku niemożności, z przyczyn obiektywnych, dotrzymania terminów podanych w niniejszym poleceniu służbowym, kierownicy jednostek organizacyjnych zobowiązani są do pisemnego powiadomienia o tym Kwestora PK
w terminie do 14.01.2011 r.
32. Ostateczny termin dokonania wszelkich rozliczeń związanych z kosztami, dochodami, stratami i zyskami oraz zapasami PK dotyczącymi roku 2010 upływa
14.01.2011 r.
33. Dział Finansowy sporządzi wykaz niepodjętych z kasy PK refundacji faktur i rachunków dotyczących kosztów 2010 r.,
termin do 17.01.2011 r.
34. Ostateczny termin dekretacji dokumentów finansowo-księgowych za rok 2010 w Dziale Księgowości Finansowej upływa
20.01.2011 r.
35. Dział Księgowości Finansowej przeprowadzi inwentaryzację rozrachunków z dostawcami i odbiorcami wg stanu na 31.12.2010 r.
w terminie do 04.02.2011 r.
36. Uczelniana Komisja Inwentaryzacyjna sporządzi roczne sprawozdanie z przebiegu rozliczeń inwentaryzacyjnych, zawierające ocenę całokształtu spraw związanych z inwentaryzacją
w terminie do 28.01.2011 r.
37. Dział Inwentaryzacji i Gospodarki Majątkowej ustali wielkość zapasów nadmiernych i nieprawidłowych wg stanu na 31.12.2010 r.
w terminie do 14.01.2011 r.
38. W księgach roku 2011 nie mogą być ewidencjonowane bez mojej decyzji żadne dokumenty dotyczące roku 2010.
Zobowiązuję:
a) kierowników wszystkich jednostek organizacyjnych oraz kierowników projektów badawczych do zapoznania wszystkich podległych pracowników z treścią niniejszego polecenia,
b) pracowników jednostek i kierowników projektów do realizacji niniejszego polecenia w ustalonych terminach,
c) Kwestora PK do żądania wyjaśnień od pracowników dostarczających rozliczenia i dokumenty z opóźnieniem oraz do ich opiniowania.
Rektor prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak |
|