baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  06-12-2011
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1859
 
Lista wersji:
  06-12-2011 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 48
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 5 grudnia 2011 r.
znak R.0201-66/11

w sprawie organizacji rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów II stopnia uruchamianych w semestrze letnim
roku akademickiego 2011/12


Na podstawie uchwały Senatu PK nr 42/d/05/2010 z 28 maja 2010 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia, przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2011/2012 zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Kandydaci na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rejestrują się drogą elektroniczną a następnie składają komplet dokumentów w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach podanych w harmonogramie rekrutacji, ustalonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) poświadczona przez WKR kserokopia świadectwa dojrzałości,
2) poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3) suplement do dyplomu lub indeks z ukończonych studiów,
4) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
5) wypełniona ankieta osobowa, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
7) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych”, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
8) wypełnione oświadczenie kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia stacjonarne o spełnieniu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
9) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej),
10) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
11) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
12) dowód opłaty za postępowanie rekrutacyjne związane z przyjęciem na studia w wysokości 85 złotych.
3. Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w ust. 2 pkt 11 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, uzupełnić i dostarczyć Politechnice Krakowskiej jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za usługi edukacyjne.
§ 2
1. W skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, wchodzą:
1) przewodniczący – prodziekan lub inny nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy, wyznaczony przez dziekana,
2) sekretarz – nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) członkowie w liczbie 3-7 osób, z zastrzeżeniem, iż co najmniej połowę tej grupy stanowią nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Jeżeli planowana liczba miejsc na I roku studiów jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza. Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne – oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
3. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności oraz zgodności z danymi wprowadzonymi przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji,
3) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia,
4) podjęcie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów,
5) ogłoszenie list osób przyjętych lub nieprzyjętych na studia oraz, ewentualnie, list rezerwowych,
6) sporządzenie i rozesłanie decyzji administracyjnych w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia,
7) zaopiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia,
8) sporządzenie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
4. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych:
1) wydziałowe komisje rekrutacyjne powoływane są w terminie do 15 grudnia 2011 r.,
2) wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 16 marca 2012 r., z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem rekrutacji ustalonym przez Rektora PK.
§ 3
1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat, wchodzą:
1) przewodniczący – Prorektor ds. Studenckich,
2) sekretarz – pracownik Działu Spraw Studenckich wyznaczony przez Prorektora ds. Studenckich,
3) członkowie – nauczyciele akademiccy zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy, którzy nie uczestniczą w pracach Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, wskazani przez dziekanów poszczególnych wydziałów,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) podjęcie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej,
3) sporządzenie i rozesłanie decyzji administracyjnych wydanych w postępowaniu odwoławczym w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna jest powoływana w terminie do 30 grudnia 2011 r.,
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa do 30 marca 2012 r., z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu rekrutacji, ustalonego przez Rektora PK.
4. Wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora PK.
§ 4
1. Zasady oceniania portfolio składanego przez kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Architektury są określone w regulaminie oceny portfolio, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury, zatwierdzonym przez Radę Wydziału Architektury.
2. Komisja Kwalifikacyjna powołana do oceny portfolio na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5
Zarządzenie wraz z załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Krakowskiej, dodatkowo załączniki nr 1, 2, 3 i 4 są dostępne w internetowym serwisie rekrutacyjnym dla kandydatów.
§ 6
Traci moc Zarządzenie nr 14 Rektora PK z dnia 14 marca 2011 r. w sprawie organizacji rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia uruchamianych w roku akademickim 2011/12.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 grudnia 2011 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak

Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  08-05-2024