baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  11-04-2012
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  2763
 
Lista wersji:
  11-04-2012 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 11
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 4 kwietnia 2012 r.
znak R.0201-17/12

w sprawie organizacji rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia uruchamianych w roku akademickim 2012/13


Na podstawie uchwały Senatu PK nr 35/d/05/2011 z 27 maja 2011 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2012/2013 zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Kandydaci na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają komplet dokumentów w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach podanych w harmonogramie rekrutacji ustalonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) poświadczona przez WKR kserokopia świadectwa dojrzałości (wydanego przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego – przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości – przez szkołę średnią),
2) zaświadczenie o wynikach Centralnego Egzaminu Wstępnego z matematyki (dotyczy kandydatów, którzy przystąpili do CEW na Politechnice Krakowskiej),
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
4) wypełniona ankieta osobowa według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
5) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
7) wypełnione oświadczenie kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia stacjonarne o spełnieniu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
8) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy tylko kandydatów ubiegających się o przyjęcie na makrokierunek Nanotechnologie i nanomateriały prowadzony na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki oraz na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej a także na pozostałe kierunki prowadzone na WIiTCh),
9) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
10) poświadczona przez WKR kserokopia Karty Polaka (dotyczy cudzoziemców posiadających niniejszy dokument i ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich),
11) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
12) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
3. Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w ust. 2 pkt 11 w formacie JPG o wymiarach 236 x 295 pikseli (±3 piksele).
4. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) poświadczona przez WKR kserokopia świadectwa dojrzałości,
2) poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3) suplement do dyplomu lub indeks z ukończonych studiów,
4) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
5) wypełniona ankieta osobowa według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia,
7) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
8) wypełnione oświadczenie kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia stacjonarne o spełnieniu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
9) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na makrokierunek Nanotechnologie i nanomateriały prowadzony na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki oraz na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej a także na pozostałe kierunki prowadzone na WIiTCh),
10) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
11) poświadczona przez WKR kserokopia Karty Polaka (dotyczy cudzoziemców posiadających niniejszy dokument i ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich),
12) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
13) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
5. Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w ust. 4 pkt 12 w formacie JPG o wymiarach 236 x 295 pikseli (±3 piksele).
6. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt 12 i ust. 4 pkt 13, zostanie ustalona przez Rektora PK po określeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego jej maksymalnej wysokości.
§ 2
1. W skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, wchodzą:
1) przewodniczący – prodziekan lub inny nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
2) sekretarz – nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) członkowie w liczbie od 3 do 7 osób, z zastrzeżeniem, iż co najmniej połowę tej grupy stanowią nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Jeżeli planowana liczba miejsc na I roku studiów jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza. Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne – oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
3. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności oraz zgodności z danymi wprowadzonymi przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji,
3) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości,
4) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia, z zastrzeżeniem § 2 ust. 4,
5) podjęcie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów,
6) ogłoszenie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych i nieprzyjętych na studia oraz, ewentualnie, list rezerwowych,
7) sporządzenie i rozesłanie decyzji administracyjnych w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia,
8) rozpatrzenie podań złożonych przez kandydatów zgodnie z § 1 ust. 14 załącznika do cytowanej uchwały Senatu PK z 27 maja 2011 r. oraz podjęcie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia tych kandydatów, a także powiadomienie ich o wyniku postępowania rekrutacyjnego,
9) zaopiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia,
10) sporządzenie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
4. Rozmowę kwalifikacyjną dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Inżynierii Środowiska przeprowadza powołana do tego celu Komisja Kwalifikacyjna.
5. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Architektury należy ponadto:
1) zawiadomienie kandydatów na Wydział Architektury o terminie egzaminu wstępnego,
2) organizacja egzaminu wstępnego oraz przeprowadzenie czynności związanych z kodowaniem i rozkodowywaniem prac egzaminacyjnych kandydatów na Wydział Architektury.
6. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych:
1) wydziałowe komisje rekrutacyjne są powoływane w terminie do 30 kwietnia 2012 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz na semestr letni,
2) wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 12 października 2012 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 15 marca 2013 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni, z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem rekrutacji ustalonym przez Rektora PK,
3) wznowienie prac wydziałowych komisji rekrutacyjnych po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora PK.
§ 3
1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat, wchodzą:
1) przewodniczący – Prorektor ds. Studenckich,
2) sekretarz – pracownik Działu Spraw Studenckich wyznaczony przez Prorektora ds. Studenckich,
3) członkowie – nauczyciele akademiccy zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy, którzy nie uczestniczą w pracach wydziałowej komisji rekrutacyjnej, wskazani przez dziekana,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) podejmowanie ustaleń dotyczących prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) rozpatrzenie odwołań od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych i podjęcie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołania,
3) sporządzenie i rozesłanie decyzji administracyjnych wydanych w postępowaniu odwoławczym w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna jest powoływana w terminie do 30 kwietnia 2012 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy i letni,
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa w terminach wynikających z harmonogramu rekrutacji ustalonego przez Rektora PK,
3) wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora PK.
§ 4
1. Stosownie do § 7 ust. 2 załącznika do cytowanej uchwały Senatu PK z dnia 27 maja 2011 r., wprowadza się tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych:
1) ogólnie sformułowany zakres egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych jest opublikowany w uchwale Senatu PK z dnia 27 maja 2011 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2012/2013,
2) szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek dziekana,
3) zgodnie z § 7 załącznika do cytowanej uchwały Senatu PK z 27 maja 2011 r., przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora PK pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej,
4) pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy w trakcie przygotowywania tematów egzaminacyjnych i ich przechowywania do czasu przekazania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego ponosi Dziekan Wydziału Architektury.
2. Zasady przeprowadzania egzaminu i oceniania prac są określone w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury. Regulamin zostaje zatwierdzony przez Radę Wydziału Architektury i podany do wiadomości publicznej co najmniej na miesiąc przed wyznaczonym terminem egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
3. Komisja egzaminacyjna oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5
1. Zasady oceniania portfolio składanego przez kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Architektury są określone w regulaminie oceny portfolio, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury. Regulamin zostaje zatwierdzony przez Radę Wydziału Architektury i podany do wiadomości publicznej co najmniej na miesiąc przed terminem rozpoczęcia rekrutacji na studia II stopnia.
2. Komisja Kwalifikacyjna powołana do oceny portfolio na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 6
Komisja Kwalifikacyjna powołana do przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami ubiegającymi się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Inżynierii Środowiska pracuje w składzie uchwalonym przed Radę Wydziału Inżynierii Środowiska.
§ 7
1. Zarządzenie wraz z załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
2. Załączniki do niniejszego zarządzenia są również dostępne w serwisie rekrutacyjnym dla kandydatów.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 4 kwietnia 2012 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak

Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4
Załącznik 5

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  02-05-2024