baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  08-02-2006
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  4182
 
Lista wersji:
  08-02-2006 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 6
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 3 lutego 2006 r.
znak R3.0201-13/2006

w sprawie kandydatów i rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych
i niestacjonarnych w roku akademickim 2006/07
oraz działania komisji rekrutacyjnych i egzaminacyjnych


Na podstawie uchwały Senatu Akademickiego PK z dnia 18 listopada 2005 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w roku akademickim 2006/2007 wraz z późniejszymi zmianami zarządzam, co następuje:

§ 1.
1. Kandydaci na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I stopnia i jednolitych magisterskich rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają dokumenty w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach ustalonych w harmonogramie rekrutacji zatwierdzonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia I stopnia lub jednolite magisterskie, w chwili składania dokumentów, wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo:
a) w przypadku kandydatów, którzy zdawali maturę tradycyjną ("starą") - oryginał (lub wydany przez szkołę odpis) czterostronicowego świadectwa dojrzałości zawierającego oceny uzyskane na koniec nauki w szkole średniej oraz oceny z egzaminu dojrzałości albo oryginał (lub wydany przez szkołę odpis) dwustronicowego świadectwa dojrzałości zawierającego oceny z egzaminu dojrzałości i oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej zawierającego oceny uzyskane na koniec nauki w szkole średniej lub jego odpis notarialny bądź kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną,
b) w przypadku kandydatów, którzy zdawali nową maturę - oryginał świadectwa dojrzałości wydany przez okręgową komisję egzaminacyjną lub jego odpis wydany przez tę komisję i oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej wydany przez szkołę lub jego odpis notarialny bądź kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną.
2) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK,
3) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia,
4) wypełniona ankieta,
5) orzeczenie lub zaświadczenie lekarskie, zgodne z obowiązującymi przepisami,
6) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem,
7) cztery fotografie o wymiarach 35 x 45 mm (wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych),
8) dowód opłaty związanej z ubieganiem się o przyjęcie na studia, której wysokość ustala Rektor PK,
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych.
3. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości,
2) odpis lub poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia,
4) wypełniona ankieta,
5) orzeczenie lub zaświadczenie lekarskie, zgodne z obowiązującymi przepisami,
6) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem,
7) cztery fotografie o wymiarach 35 x 45 mm bez nakrycia głowy (wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych),
8) dowód opłaty związanej z ubieganiem się o przyjęcie na studia, której wysokość ustala Rektor PK,
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych.
4. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt. 8 i ust. 3 pkt. 8 zostanie ustalona przez Rektora PK po określeniu przez Ministra Edukacji i Nauki jej maksymalnej wysokości.
5. Opłata, o której mowa powyżej nie podlega zwrotowi, chyba że po jej wniesieniu kandydat na studia I stopnia lub jednolite magisterskie, który przystępował do egzaminu maturalnego, nie będzie mógł brać udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym na skutek niezdania egzaminu maturalnego. W takiej sytuacji kandydat składa w wydziałowej komisji rekrutacyjnej podanie zawierające prośbę o zwrot wniesionej opłaty. Zwrot opłaty nie przysługuje kandydatom na Wydział Architektury, którzy przystąpili do egzaminu z rysunku i predyspozycji architektonicznych.
6. Kandydaci, którzy zostali przyjęci na I rok studiów stacjonarnych lub niestacjonarnych, a w chwili składania dokumentów dostarczyli odpis świadectwa dojrzałości lub odpis bądź kserokopię świadectwa ukończenia szkoły, zobowiązani są - w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji - złożyć oryginały tych dokumentów wraz z oświadczeniem o gotowości podjęcia studiów na danym wydziale lub kierunku studiów. Niedopełnienie tego obowiązku jest równoznaczne ze skreśleniem z listy osób przyjętych.
7. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji jako termin potwierdzenia gotowości podjęcia studiów, uzupełnić i dostarczyć na uczelnię jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za zajęcia dydaktyczne.
§ 2.
1. Skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez radę wydziału, jest następujący:
1) przewodniczący - dziekan lub prodziekan,
2) sekretarz - pracownik naukowo-dydaktyczny zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy, (jeżeli liczba kandydatów składających dokumenty w WKR jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza)
3) członkowie w liczbie 3-6 osób - nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
4) przedstawiciel wydziałowej rady samorządu studentów.
2. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej obejmuje:
1) przejmowanie zgłoszeń elektronicznych z serwera uczelnianego,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności,
3) zawiadamianie kandydatów o terminie egzaminu wstępnego (dotyczy kandydatów na studia stacjonarne - zobligowanych do przystąpienia do egzaminu wstępnego),
4) organizacja i przeprowadzenie egzaminu wstępnego (dotyczy studiów stacjonarnych),
5) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości i świadectw ukończenia szkoły średniej,
6) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia,
7) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów i ogłaszanie list przyjętych,
8) pisemne zawiadamianie kandydatów o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia oraz o wpisaniu na listę rezerwową,
9) rozpatrywanie podań złożonych przez kandydatów zgodnie z § 1 ust. 15 cytowanej uchwały Senatu Akademickiego PK z 18 listopada 2005 r. oraz podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia tych kandydatów, a także powiadamianie ich o wyniku postępowania rekrutacyjnego,
10) opiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia,
11) sporządzanie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
3. Wydziałowe komisje rekrutacyjne powinny zostać powołane w terminie do dnia 31 marca 2006 r. i działają do dnia 31 października 2006 r., z zastrzeżeniem, iż praca komisji zajmujących się przeprowadzaniem rekrutacji na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie uregulowana jest harmonogramem akcji rekrutacyjnej zatwierdzonym przez Rektora.
Decyzje dotyczące harmonogramu prac komisji związanych z przeprowadzeniem rekrutacji na studia II stopnia podejmują władze wydziałów. Harmonogram rekrutacji na studia II stopnia jest przedkładany do akceptacji prorektora ds. dydaktyki.
Wznowienie prac wydziałowej komisji rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji jest możliwe na wniosek władz wydziału po jego zatwierdzeniu przez Rektora.
§ 3.
1. Skład uczelnianej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez Senat PK, jest następujący:
1) przewodniczący - prorektor ds. dydaktyki,
2) sekretarz,
3) członkowie - przewodniczący wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
4) przedstawiciele związków zawodowych działających na uczelni,
5) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania uczelnianej komisji rekrutacyjnej:
1) wybór, poprzez losowanie, tematów do egzaminu wstępnego (dotyczy studiów stacjonarnych),
2) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
3) wnioskowanie do Rektora PK w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej wskazując naruszenie warunków i trybu rekrutacji na studia.
3. Uczelniana komisja rekrutacyjna powinna zostać powołana do dnia 30 kwietnia 2006 r. i działa do dnia 15 listopada 2006 r., z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu akcji rekrutacyjnej, zatwierdzonego przez Rektora PK.
Wznowienie prac uczelnianej komisji rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji związane jest z wznowieniem działalności wydziałowych komisji rekrutacyjnych i wymaga zgody Rektora PK.
§ 4.
Komisje odpowiedzialne za opracowanie tematów egzaminacyjnych:
1) dla przedmiotu matematyka - tematy pisemne w 5 wersjach opracowuje komisja wnioskowana przez dyrektora Instytutu Matematyki, a zatwierdzona przez prorektora ds. dydaktyki,
2) dla przedmiotu chemia - tematy pisemne w 5 wersjach opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej na wniosek dziekana wydziału,
3) do egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych - szczegółowe tematy opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek dziekana wydziału.
§ 5.
Zgodnie z § 7 uchwały Senatu PK z dnia 18 listopada 2005 r. z późniejszymi zmianami, przy opracowywaniu, powielaniu i przekazywaniu wydziałowym komisjom rekrutacyjnym tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy.
Pracownicy biorący udział w każdym etapie tego procesu składają do Rektora PK pisemne oświadczenia, zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy.
§ 6.
1. Losowania pisemnych tematów egzaminacyjnych z matematyki i chemii oraz zatwierdzenia ich do wykorzystania w czasie postępowania kwalifikacyjnego na studia w roku akademickim 2006/2007 dokonuje przewodniczący uczelnianej komisji rekrutacyjnej w obecności sekretarza komisji.
2. Ogólnie sformułowane tematy do egzaminu wstępnego z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych są opublikowane w uchwale Senatu PK z dnia 18 listopada 2006 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok studiów w roku akademickim 2006/2007 z późniejszymi zmianami, natomiast tryb ustalania i sposób losowania szczegółowych tematów egzaminacyjnych jest określony w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym na Wydziale Architektury, odrębnie dla każdego kierunku studiów.
§ 7.
Komisje egzaminacyjne:
1) komisja egzaminacyjna oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury,
2) komisje egzaminacyjne oceniające prace pisemne z matematyki na poszczególnych wydziałach pracują w składach ustalonych przez dyrektora Instytutu Matematyki i zatwierdzonych przez prorektora ds. dydaktyki,
3) komisja egzaminacyjna oceniająca prace pisemne z chemii na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej.
§ 8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Prorektor ds. nauki
I Zastępca Rektora
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak
bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  04-05-2024