baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  02-03-2015
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  3018
 
Lista wersji:
  02-03-2015 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 13
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 27 lutego 2015 r.
znak R.0201-15/15

w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Politechniki Krakowskiej


Na podstawie art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.) oraz § 78 Statutu Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki zarządza się, co następuje:
§ 1
1. W strukturze organizacyjnej administracji Politechniki Krakowskiej dokonuje się następujących zmian:
1) likwiduje się Zespół ds. Analiz Strategicznych (R-7),
2) likwiduje się Biuro Projektów Strukturalnych i Programów Międzynarodowych (PN-2),
3) likwiduje się Zespół ds. Komercjalizacji (PN-6),
4) likwiduje się Dział Planowania (K-1) wraz z Sekcją Rozliczeń (K-1.1),
5) tworzy się Dział Planowania i Analiz (KA-7),
6) przenosi się Dział Inwentaryzacji i Gospodarki Majątkowej z pionu kwestora do pionu kanclerza.
2. Pracownicy Biura Projektów Strukturalnych i Programów Międzynarodowych oraz Zespołu do spraw Komercjalizacji stają się pracownikami Centrum Transferu Technologii.
3. Pracownicy Zespołu ds. Analiz Strategicznych oraz Działu Planowania i Sekcji Rozliczeń stają się pracownikami Działu Planowania i Analiz.
§ 2
W Regulaminie Organizacyjnym Administracji Politechniki Krakowskiej, stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 17 Rektora PK z dnia 16 kwietnia 2013 r., dokonuje się następujących zmian:
1) w § 7 ust. 2 dodaje się pkt 12 oraz pkt 13 o treści:
„12) Centrum Badań i Rozwoju Urządzeń Przemysłowych „CEBEA” (PN-6),
13) Zakład Produkcji Doświadczalnej „CEBEA” (KA-9)”,
2) w § 7 ust. 3 uchyla się pkt 5, 35 i 36,
3) w § 7 ust. 3 pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) Dział Inwentaryzacji i Gospodarki Majątkowej (KA-8)”,
4) w § 7 ust. 3 pkt 20 otrzymuje brzmienie: „20) Dział Planowania i Analiz (KA-7)”,
5) w § 7 ust. 3 pkt 20 uchyla się lit. a,
6) § 12 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Szczegółowe obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność pracowników PK niebędących nauczycielami akademickimi określa Karta opisu stanowiska.”,
7) § 13 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
2. DYREKTOR TECHNICZNY (DT) odpowiada za powierzone zadania, a w szczególności:
a) nadzoruje pracę podległych jednostek organizacyjnych,
b) nadzoruje przygotowanie materiałów przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, zatwierdza kosztorysy oraz rozliczone i opisane przez podległe jednostki organizacyjne faktury za wykonane prace,
c) nadzoruje opracowanie i aktualizację planów zadań inswestycyjnych i remontowych,
d) nadzoruje przygotowanie, realizację, odbiór i rozliczenie zadań inwestycyjnych i remontowych,
e) nadzoruje wykonanie multidyscyplinarnych prac związanych z przygotowaniem, realizacją i rozliczeniami zadań współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
f) nadzoruje przygotowanie i realizację zamówień nieobjętych ustawą Prawo zamówień publicznych, zgodnie z zarządzeniami wewnętrznymi PK,
g) nadzoruje stan budynków i budowli, prawidłowe funkcjonowanie urządzeń i instalacji technicznych oraz urządzeń multimedialnych w salach konferencyjnych PK,
h) nadzoruje gospodarkę nieruchomościami oraz prowadzenie ewidencji powierzchni użytkowych na Uczelni,
i) nadzoruje dostawę mediów,
j) nadzoruje gospodarkę odpadami,
k) nadzoruje przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych,
l) inicjuje działania w zakresie racjonalizacji wykorzystania bazy lokalowej,
m) zapewnia zaopatrzenie w aparaturę oraz środki trwałe i materiały,
n) zapewnia dozór terenu, obiektów oraz majątku PK,
o) zapewnia obsługę transportową PK,
p) zapewnia utrzymanie porządku i czystości na PK.”,
8) w § 16 ust. 9 otrzymuje brzmienie: „9. Prowadzi monitorowanie karier zawodowych absolwentów PK w celu dostosowania programów kształcenia do potrzeb rynku pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Współpracuje w tym celu z wydziałami i innymi jednostkami Uczelni.”,
9) uchyla się § 18, § 46 oraz § 47,
10) § 19 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ BADAŃ NAUKOWYCH (PN-1) realizuje następujące zadania:
1. Opracowuje programy oraz roczne i wieloletnie plany działalności naukowej oraz naukowo-badawczej i rozwojowej Uczelni, na podstawie planów podstawowych jednostek organizacyjnych.
2. Pozyskuje i rozpowszechnia informacje na temat możliwości pozyskiwania środków finansowych na realizację prac badawczo-naukowych i rozwojowych w ramach inicjatyw krajowych.
3. Zamieszcza na stronie internetowej PK informacje dotyczące badań naukowych oraz rozwoju kadr.
4. Propaguje w kraju i za granicą osiągnięcia naukowe, naukowo-badawcze i rozwojowe PK.
5. Weryfikuje i ewidencjonuje wnioski oraz decyzje dotyczące działalności naukowo-badawczej i rozwojowej Uczelni finansowane ze środków krajowych.
6. Monitoruje, pod względem terminów i wydatków zaliczonych w koszty umowy, przebieg realizacji krajowych projektów badawczych oraz tematów finansowanych w ramach działalności statutowej.
7. Udziela konsultacji wydziałom PK przy opracowywaniu wniosków o finansowanie działalności statutowej oraz przy sporządzaniu ankiety jednostki naukowej na potrzeby oceny parametrycznej.
8. Przygotowuje projekty porozumień o współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz udziela konsultacji i pomocy jednostkom organizacyjnym Uczelni przy zawieraniu umów i porozumień o współpracy naukowo-badawczej i rozwojowej.
9. Zawiera, na wniosek jednostek organizacyjnych PK, umowy i aneksy do umów o realizację prac badawczych i usługowych zlecanych przez podmioty zewnętrzne, kontroluje ich realizację pod względem terminów i wydatków zaliczonych w koszty umowy oraz fakturuje wykonane prace na podstawie protokołów odbiorczych.
10. Prowadzi rejestr umów dotyczących działalności statutowej, współpracy naukowo-badawczej i rozwojowej, świadczenia usług badawczych i innych wynikających z zakresu działania Działu oraz prowadzi ewidencję realizowanych krajowych projektów badawczych.
11. Administruje system informatyczny do oceny efektywności badań naukowych realizowanych przez pracowników Uczelni.
12. Koordynuje działania związane z rozwojem kadry naukowej oraz oceną nauczycieli akademickich.
13. Prowadzi ewidencję przyznanych stopni naukowych.
14. Organizuje uroczystą promocję doktorów i doktorów habilitowanych.
15. Prowadzi sprawy związane z przyznawaniem stypendiów doktorskich, udzielaniem urlopów doktorskich oraz kierowaniem na staże naukowe/zawodowe pracowników.
16. Prowadzi obsługę administracyjną stypendiów dla wybitnych młodych naukowców.
17. Koordynuje zakupy dużej infrastruktury badawczej i prowadzi jej ewidencję w skali Uczelni.
18. Rejestruje konferencje, seminaria, sympozja naukowe i naukowo-techniczne organizowane przez jednostki PK.
19. Prowadzi sprawy związane z nagrodami Rektora PK w zakresie osiągnięć naukowych i rozwoju kadr.
20. Prowadzi sprawy związane z przyznawaniem nagród pracownikom PK przez fundacje.
21. Prowadzi obsługę administracyjną spraw realizowanych przez Prorektora ds. Nauki, w tym posiedzeń Senackiej Komisji ds. Rozwoju Kadr.
22. Sporządza okresowe sprawozdania i raporty z zakresu działalności naukowo-badawczej i rozwojowej dla potrzeb jednostek organizacyjnych i kierownictwa PK.
23. Prowadzi sprawozdawczość w zakresie działalności badawczej i rozwojowej dla potrzeb GUS.
24. Wprowadza i aktualizuje dane w systemie informacji o szkolnictwie wyższym POL-on w zakresie nadanych stopni naukowych oraz zorganizowanych konferencji.
25. Opracowuje roczne i okresowe analizy oraz sprawozdania z zakresu działalności naukowo-badawczej i rozwojowej przeznaczone dla władz Uczelni oraz innych instytucji i urzędów.”,
11) § 25 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ INWENTARYZACJI I GOSPODARKI MAJĄTKOWEJ (KA-8) realizuje następujące zadania:
1. Przeprowadza inwentaryzację wszystkich znajdujących się na PK składników majątkowych, wyjaśnia i rozlicza różnice inwentaryzacyjne.
2. Opracowuje plany inwentaryzacji wraz z harmonogramem.
3. Prowadzi ewidencję pól spisowych i arkuszy spisowych wypełnianych ręcznie oraz aktualizuje wykaz osób materialnie odpowiedzialnych.
4. Ocenia przydatność gospodarczą składników majątkowych.
5. Kwalifikuje do zagospodarowania zbędne składniki majątkowe i wnioskuje sposób ich zagospodarowania.
6. Przeprowadza postępowanie związane ze zbyciem zbędnych składników majątkowych.
7. Likwiduje zużyte i zbędne składniki majątkowe.”,
12) w § 30, w zadaniach Sekcji Kształcenia, ust. 2 otrzymuje brzmienie „2. Obsługuje programy edukacyjne związane z kształceniem na odległość i e-learningiem.”,
13) w § 31 uchyla się ust. 4,
14) § 32 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ PLANOWANIA I ANALIZ (KA-7) realizuje następujące zadania:
1. Sporządza analizy w zakresie:
1) finansów Uczelni i wydziałów,
2) zmian strukturalnych na Uczelni i na wydziałach,
3) kierunków studiów,
4) obszarów działalności naukowo-badawczej,
5) komercjalizacji wyników badań naukowych,
6) rozbudowy infrastruktury dydaktycznej i badawczej.
2. Gromadzi informacje dotyczące działalności wydziałów i całej Uczelni oraz koordynuje tworzenie baz danych w tym zakresie.
3. Sporządza, przy współpracy zainteresowanych jednostek, kalkulacje związane z udostępnieniem pomieszczeń lub urządzeń Uczelni na zewnątrz oraz świadczeniem usług, np. transportowych, wydawniczych itp. realizowanych przez jednostki organizacyjne dla potrzeb Uczelni i na zewnątrz.
4. Tworzy pozycje planów pozyskiwania środków pomocnych do programu rozwoju.
5. Koordynuje planowanie strategiczne oraz realizację zadań wynikających z przyjętej strategii rozwoju Uczelni.
6. Monitoruje wskaźniki realizacji strategii na poziomie całej PK.
7. Opracowuje plany działalności służące rozwojowi Uczelni i plany zarządzania Uczelnią.
8. Opracowuje procedury dotyczące gromadzenia i rozdysponowania środków publicznych.
9. Opracowuje projekt planu rzeczowo-finansowego, zasady finansowania działalności Uczelni, plan rzeczowo-finansowy oraz korekty do planu a także sprawozdania i analizy z wykonania planu.
10. Dokonuje podziału i rozliczenia dotacji dydaktycznej.
11. Opracowuje i koryguje plany przychodów i wydatków jednostek organizacyjnych i pionów administracji.
12. Ewidencjonuje, analizuje i kontroluje wykorzystanie środków na remonty i inwestycje finansowane ze środków własnych PK.
13. Monitoruje stan środków funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów oraz jego wykorzystanie, zgodnie z ustaleniami planu.
14. Planuje, analizuje, kontroluje i sporządza sprawozdania z zakresu zatrudnienia i wynagrodzeń oraz wykorzystania środków funduszu osobowego.
15. Ustala fundusz premiowy oraz limity na regulacje płac i nagrody, a także kontroluje ich wykorzystanie.
16. Rozlicza wynagrodzenia osobowe wypłacane zarówno z dotacji, jak i z dochodów pozabudżetowych.
17. Kontroluje źródła finansowania wynagrodzeń osobowych poszczególnych pracowników (w ramach dotacji dydaktycznej, studiów niestacjonarnych i działalności umownej).
18. Rozlicza godziny dydaktyczne (pensowe, ponadwymiarowe i zlecone) w zakresie toku wszystkich rodzajów studiów.
19. Kontroluje obciążenia dydaktyczne, rozlicza wynagrodzenia pracowników naukowo-dydaktycznych za godziny ponadwymiarowe, zlecone, należności ryczałtowe.
20. Rozlicza zajęcia zlecone osobom spoza PK, prowadzi ewidencję wypłat.
21. Prowadzi ewidencję zajęć na studiach podyplomowych i doktoranckich oraz rozlicza wypłaty za prowadzenie tych zajęć.
22. Prowadzi obsługę finansową pionów administracji i jednostek pozawydziałowych w zakresie:
1) ewidencjonowania wydatków i przychodów oraz opracowywania zestawień do analiz,
2) kontroli i monitorowania wykorzystania przypisanych limitów finansowych, zgodnie z planem przychodów i wydatków,
3) przygotowania danych do planów rzeczowo-finansowych oraz sprawozdań z ich wykonania,
4) rozliczenia środków celowych.
23. Monitoruje i prognozuje płynność finansową Uczelni.
24. Prowadzi analizę ryzyka planów strategicznych kierownictwa PK.
25. Zarządza elektroniczną sprawozdawczością GUS.
26. Sporządza roczne sprawozdanie z działalności Uczelni.
27. Koordynuje prace nad sprawozdaniami sporządzanymi wspólnie przez różne jednostki organizacyjne PK.
28. Wprowadza i aktualizuje dane w systemie informacji o szkolnictwie wyższym POL-on w zakresie planów rzeczowo-finansowych.”,
15) w § 35:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie „3. Organizuje udział PK w krajowych targach edukacyjnych oraz spotkania z młodzieżą ze szkół ponadgimnazjalnych”,
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie „5. Koordynuje udział PK w przedsięwzięciach organizowanych przez środowisko akademickie”,
c) ust. 8 otrzymuje brzmienie „8. Opracowuje materiały promocyjne i informacyjne w języku polskim”,
d) ust. 12 otrzymuje brzmienie „12. Prowadzi fanpage PK w internetowych serwisach społecznościowych”,
e) ust 13 otrzymuje brzmienie „13. Zarządza ekranem LED”,
f) ust. 18 otrzymuje brzmienie „18. Dokumentuje fotograficznie uroczystości uczelniane, prowadzi archiwum fotografii, zamieszcza fotografie z wydarzeń uczelnianych na stronie www PK, udostępnia materiały fotograficzne jednostkom organizacyjnym i pracownikom PK”,
16) § 37 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ SPRAW STUDENCKICH (PS-1) realizuje następujące zadania:
1. Opracowuje projekty wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących studiów I, II, III stopnia w zakresie rekrutacji, spraw toku studiów oraz pomocy materialnej.
2. Przygotowuje wzory standardowych dokumentów sporządzanych i wydawanych przez wydziałowe komisje rekrutacyjne.
3. Opracowuje projekt harmonogramu rekrutacji dla poszczególnych form i poziomów kształcenia.
4. Prowadzi internetowy serwis informacyjny dla kandydatów na studia oraz przygotowuje konfigurację programu do elektronicznej rejestracji i rekrutacji kandydatów na studia.
5. Uczestniczy w targach edukacyjnych i spotkaniach z kandydatami na studia.
6. Nadzoruje proces dokumentowania minimum kadrowego kierunków studiów prowadzonych na PK.
7. Koordynuje pracę dziekanatów w zakresie wdrażania nowych rozwiązań prawnych dotyczących studentów i doktorantów oraz prowadzenia dokumentacji toku studiów.
8. Opracowuje, na podstawie materiałów z wydziałów, wniosek Uczelni w sprawie zwiększenia liczby studentów stacjonarnych kierowany do MNiSW.
9. Prowadzi album studentów PK, księgę dyplomów oraz centralny rejestr uczestników studiów doktoranckich PK.
10. Kontroluje poprawność przygotowania indeksów wydawanych studentom i doktorantom.
11. Sprawdza zgodność danych osobowych absolwentów widniejących w oryginałach dyplomów ukończenia studiów przekazywanych do podpisu Rektorowi PK z danymi zawartymi w albumie studentów.
12. Prowadzi rejestr organizacji studenckich oraz organizacji doktorantów PK, w tym kół naukowych.
13. Koordynuje działania związane z udziałem PK w programie mobilności studentów i doktorantów polskich uczelni technicznych MOSTECH.
14. Dokonuje kontroli formalnej wniosków studentów i doktorantów PK dotyczących stypendium ministra przekazywanych przez rektora do MNiSW.
15. Monitoruje system informacji o szkolnictwie wyższym POL-on w zakresie świadczeń pomocy materialnej przyznawanych studentom i doktorantom PK.
16. Zgłasza do Działu Informatyzacji PK wynikające ze zmiany przepisów potrzeby nowych rozwiązań w systemie komputerowego wspomagania zarządzania PK w zakresie obsługi rekrutacji i toku studiów studentów i doktorantów.
17. Przygotowuje dla potrzeb ZUS zaświadczenia o okresie studiów odbytych przez absolwentów byłych Wydziałów Politechnicznych AGH oraz studentów polskich skierowanych przez PK na studia poza granicami kraju.
18. Dokonuje kontroli formalnej dokumentacji przebiegu studiów służącej do obrotu prawnego z zagranicą przekazywanej z dziekanatów do legalizacji przez Prorektora ds. Studenckich. Wystawia faktury za legalizację dokumentów studentów i absolwentów służących do obrotu prawnego z zagranicą.
19. Prowadzi sprawozdawczość w zakresie rekrutacji, spraw toku studiów oraz pomocy materialnej dla studentów i doktorantów PK dla potrzeb MNiSW oraz GUS.
20. Prowadzi obsługę administracyjną Prorektora ds. Studenckich, w tym w zakresie indywidualnych spraw studentów i doktorantów, biura samorządu studentów PK, samorządu doktorantów PK, Senackiej Komisji ds. Dydaktyki, Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, rzeczników dyscyplinarnych do spraw studentów, Komisji Dyscyplinarnej do spraw Studentów, Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej do spraw Studentów, rzeczników dyscyplinarnych do spraw doktorantów, Komisji Dyscyplinarnej do spraw Doktorantów, Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej do spraw Doktorantów, Uczelnianej Odwoławczej Komisji Stypendialnej Studentów, Uczelnianej Odwoławczej Komisji Stypendialnej Doktorantów.
21. Planuje podział dotacji na pomoc materialną dla studentów i doktorantów oraz nadzoruje zachowanie ustawowych proporcji między środkami przeznaczonymi na stypendia rektora, a świadczeniami o charakterze socjalnym.
22. Planuje podział dotacji projakościowej na finansowanie zwiększenia wysokości stypendiów doktoranckich.
23. Prowadzi obsługę administracyjną przyznawania w drodze konkursu środków na projekty organizacji studenckich i doktoranckich finansowane z dotacji podstawowej będącej w dyspozycji Prorektora ds. Studenckich.”,
17) § 38 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH(KA-2) realizuje następujące zadania:
1. Prowadzi centralny rejestr zamówień publicznych Uczelni.
2. Sporządza zbiorcze roczne plany zamówień publicznych Uczelni w zakresie dostaw i usług na podstawie planów poszczególnych jednostek organizacyjnych.
3. Organizuje i przeprowadza postepowania o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z procedurami określonymi ustawą Prawo zamówień publicznych.
4. Sprawdza od strony formalnej prowadzenie i kompletowanie dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne.
5. Zapewnia obsługę formalno-prawną komisji przetargowych i bierze udział w jej pracach zgodnie z powierzonymi czynnościami.
6. Prowadzi rejestr umów zawartych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Przechowuje dokumentację z udzielonych zamówień i przekazuje ją do Archiwum.
8. Udziela informacji i porad jednostkom organizacyjnym w sprawach zamówień publicznych udzielanych przez Uczelnię.
9. Sporządza i przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych roczne sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych.”,
18) w § 42:
a) ust. 10 otrzymuje brzmienie „10. Sporządza faktury dla kontrahentów jednostek podległych dyrektorowi administracyjnemu.”,
b) uchyla się ust. 15 i ust. 21,
c) ust. 16 otrzymuje brzmienie „16. Koordynuje i zapewnia obsługę wyjazdów służbowych, krajowych i zagranicznych, rektora i prorektorów.”,
19) w § 49 dodaje się ust. 15 o treści: „15. Prowadzi rozliczenia projektów badawczych finansowanych bezpośrednio ze środków Komisji Europejskiej dla wszystkich jednostek organizacyjnych PK.”,
20) załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Administracji Politechniki Krakowskiej, przedstawiający schemat struktury organizacyjnej, przyjmuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
1. Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Administracji Politechniki Krakowskiej stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
2. Zarządzenie wraz z załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Krakowskiej.
§ 4
1. Traci moc Zarządzenie nr 25 Rektora PK z dnia 4 lipca 1997 r. w sprawie administracji wydziałów Politechniki Krakowskiej.
2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2015 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak

Załącznik 1
Załącznik 2

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  05-05-2024