baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  04-04-2017
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1687
 
Lista wersji:
  04-04-2017 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 22
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 31 marca 2017 r.
znak R.0201-27/17

w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Politechniki Krakowskiej


Na podstawie art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.) oraz § 78 Statutu Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki zarządza się, co następuje:
§ 1
1. W Regulaminie Organizacyjnym Administracji Politechniki Krakowskiej, stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 43 Rektora PK z 16 września 2016 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 ust. 3 pkt 28 otrzymuje brzmienie: „28) Dział Zarządzania Nieruchomościami (KA-6)”,
2) w § 13 ust. I dodaje się literę n) o treści:
„n) nadzoruje gospodarkę nieruchomościami, prowadzenie ewidencji powierzchni użytkowych na Uczelni oraz inicjuje działania w zakresie racjonalizacji wykorzystania bazy lokalowej”,
3) w § 13 ust. 3 skreśla się literę g),
4) § 31 otrzymuje brzmienie:

DZIAŁ PLANOWANIA I ANALIZ (KA-4) realizuje następujące zadania:
1. Sporządza analizy w zakresie:
1) finansów Uczelni i wydziałów,
2) zmian strukturalnych na Uczelni i na wydziałach,
3) kierunków studiów,
4) obszarów działalności naukowo-badawczej,
5) komercjalizacji wyników badań naukowych,
6) rozbudowy infrastruktury dydaktycznej i badawczej.
2. Gromadzi informacje dotyczące działalności wydziałów i całej Uczelni oraz koordynuje tworzenie baz danych w tym zakresie.
3. Sporządza, przy współpracy zainteresowanych jednostek, kalkulacje związane z udostępnieniem pomieszczeń lub urządzeń Uczelni na zewnątrz oraz świadczeniem usług, np. transportowych, wydawniczych itp. realizowanych przez jednostki organizacyjne dla potrzeb Uczelni i na zewnątrz.
4. Tworzy pozycje planów pozyskiwania środków pomocnych do programu rozwoju.
5. Koordynuje planowanie strategiczne oraz realizację zadań wynikających z przyjętej strategii rozwoju Uczelni.
6. Monitoruje wskaźniki realizacji strategii na poziomie całej PK.
7. Opracowuje plany działalności służące rozwojowi Uczelni i plany zarządzania Uczelnią.
8. Opracowuje procedury dotyczące gromadzenia i rozdysponowania środków publicznych.
9. Opracowuje, we współpracy z kwestorem i podległymi mu jednostkami organizacyjnymi, projekt planu rzeczowo-finansowego, zasady finansowania działalności Uczelni, plan rzeczowo-finansowy oraz korekty do planu a także sprawozdania i analizy z wykonania planu.
10. Dokonuje podziału i rozliczenia dotacji dydaktycznej.
11. Opracowuje i koryguje plan przychodów i wydatków jednostek organizacyjnych i pionów administracji.
12.Ewidencjonuje, analizuje i kontroluje wykorzystanie środków na remonty i inwestycje finansowane ze środków własnych PK.
13. Planuje, analizuje, kontroluje i sporządza sprawozdania z zakresu zatrudnienia i wynagrodzeń oraz wykorzystania środków funduszu osobowego.
14. Ustala fundusz premiowy oraz limity na regulacje płac i nagrody, a także kontroluje ich wykorzystanie.
15. Rozlicza wynagrodzenia osobowe wypłacane zarówno z dotacji, jak i z dochodów pozabudżetowych.
16. Kontroluje źródła finansowania wynagrodzeń osobowych poszczególnych pracowników (w ramach dotacji dydaktycznej, studiów niestacjonarnych i działalności umownej).
17. Prowadzi obsługę finansową pionów administracji i jednostek pozawydziałowych w zakresie:
1) ewidencjonowania wydatków i przychodów oraz opracowywania zestawień do analiz,
2) kontroli i monitorowania wykorzystania przypisanych limitów finansowych, zgodnie z planem przychodów i wydatków,
3) przygotowania danych do planów rzeczowo-finansowych oraz sprawozdań z ich wykonania,
4) rozliczenia środków celowych.
18. Monitoruje i prognozuje płynność finansową Uczelni.
19. Prowadzi analizę ryzyka planów strategicznych kierownictwa PK.
20. Zarządza elektroniczną sprawozdawczością GUS.
21. Koordynuje na PK funkcjonowanie Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on, w tym między innymi:
1) koordynuje wprowadzanie przez inne komórki merytoryczne administracji centralnej danych do systemu w odniesieniu do sprawozdania rocznego Rektora PK,
2) wprowadza i aktualizuje dane w systemie w zakresie planów rzeczowo-finansowych.
22. Koordynuje prace nad sprawozdaniami sporządzanymi wspólnie przez różne jednostki organizacyjne PK.”

5) § 36 otrzymuje brzmienie:

DZIAŁ SPRAW STUDENCKICH (PS-1) realizuje następujące zadania:
1. Opracowuje projekty wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących: pomocy materialnej dla studentów i doktorantów, opłat za studia i usługi edukacyjne, stypendiów doktoranckich, zwiększenia stypendiów doktoranckich z dotacji projakościowej, stypendiów wypłacanych studentom i doktorantom z Własnego Funduszu Stypendialnego PK, stażu przygotowującego do podjęcia obowiązków nauczyciela akademickiego, ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów, kredytów i pożyczek studenckich, organizacji studenckich i organizacji doktorantów oraz spraw dyscyplinarnych studentów i doktorantów, liczebności grup studenckich oraz wymiaru zajęć dydaktycznych, zasad obliczania godzin dydaktycznych i ich rozliczania.
2. Planuje podział dotacji na pomoc materialną dla studentów i doktorantów oraz nadzoruje zachowanie ustawowych proporcji między środkami przeznaczonymi na stypendia rektora, a świadczeniami o charakterze socjalnym.
3. Monitoruje stan środków funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów oraz jego wykorzystanie, zgodnie z planem rzeczowo-finansowym.
4. Dokonuje kontroli formalnej wniosków studentów i doktorantów PK dotyczących stypendium ministra przekazywanych przez Rektora PK do MNiSW.
5. Planuje podział dotacji projakościowej na finansowanie zwiększenia wysokości stypendiów doktoranckich.
6. Koordynuje pracę dziekanatów w zakresie wdrażania nowych rozwiązań prawnych w zakresie zagadnień wymienionych w ust. 1.
7. Wprowadza dane oraz monitoruje wprowadzone dane w systemie informacji o szkolnictwie wyższym POL-on w zakresie określonym w odrębnym zarządzeniu Rektora PK.
8. Prowadzi sprawozdawczość w zakresie pomocy materialnej, stypendiów doktoranckich oraz zwiększenia stypendiów z dotacji projakościowej dla potrzeb MNiSW oraz GUS.
9. Zgłasza do Działu Informatyzacji wynikające ze zmiany przepisów potrzeby nowych rozwiązań w systemie komputerowego wspomagania zarządzania PK w zakresie zagadnień wymienionych w ust. 1.
10. Prowadzi rejestr organizacji studenckich oraz organizacji doktorantów PK, w tym kół naukowych.
11. Prowadzi obsługę administracyjną przyznawania w drodze konkursu środków na projekty organizacji studenckich i doktoranckich finansowane z dotacji podstawowej będącej w dyspozycji Prorektora ds. Studenckich.
12. Obsługuje programy edukacyjne związane z kształceniem na odległość i e-learningiem.
13. Prowadzi nadzór merytoryczny nad repozytorium prac dyplomowych ASAP, systemem antyplagiatowym i Ogólnopolskim Repozytorium Pisemnych Prac Dyplomowych.
14. Prowadzi sprawy związane z liczebnością grup studenckich.
15. Prowadzi kontrolę procesu zawiązanego z rozliczaniem godzin dydaktycznych oraz nadzór merytoryczny nad oprogramowaniem wspomagającym ten proces.
16. Rozlicza godziny dydaktyczne (pensowe, ponadwymiarowe i zlecone) w zakresie toku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I, II i III stopnia.
17. Kontroluje obciążenia dydaktyczne, rozlicza wynagrodzenia nauczycieli akademickich za godziny ponadwymiarowe i zlecone.
18. Rozlicza zajęcia zlecone osobom spoza PK, prowadzi ewidencję wypłat.
19. Prowadzi obsługę administracyjną i kancelaryjną Prorektora ds. Studenckich, w tym w zakresie indywidualnych spraw studentów i doktorantów, biura samorządu studentów PK, samorządu doktorantów PK, rzeczników dyscyplinarnych do spraw studentów, Komisji Dyscyplinarnej do spraw Studentów, Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej do spraw Studentów, rzeczników dyscyplinarnych do spraw doktorantów, Komisji Dyscyplinarnej do spraw Doktorantów, Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej do spraw Doktorantów, Uczelnianej Odwoławczej Komisji Stypendialnej Studentów, Uczelnianej Odwoławczej Komisji Stypendialnej Doktorantów.”

6) § 40 otrzymuje brzmienie:

DZIAŁ ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI (KA-6) realizuje następujące zadania:
1. Prowadzi bieżącą ewidencję nieruchomości gruntowych będących w zasobach PK.
2. Prowadzi ewidencję wydawanych decyzji lokalowych oraz bieżącą ewidencję powierzchni użytkowych na PK, na podstawie danych przekazywanych przez inne jednostki PK.
3. Realizuje politykę Uczelni w zakresie zagospodarowania nieruchomości PK niewykorzystywanych do celów statutowych, w szczególności w zakresie wynajmu i dzierżawy (wyłania najemców/dzierżawców, przygotowuje umowy, prowadzi rejestr zawartych umów i korespondencję z kontrahentami).
4. We współpracy z Działem Inwestycji i Remontów realizuje zadania związane z odpłatnym udostępnieniem podmiotom zewnętrznym infrastruktury technicznej PK.
5. Fakturuje dochody kanclerza w ramach zawartych umów najmu i dzierżawy.
6. W porozumieniu z Działem Księgowości Finansowej monitoruje terminowe uiszczanie należnych opłat przez najemców i dzierżawców, stanowiących dochód kanclerza.
7. Realizuje konieczne zadania z zakresu wewnętrznej gospodarki nieruchomościami PK (podziały/scalenia, zbycia/nabycia nieruchomości, ustanawianie służebności, wyceny itp.).
8. Przygotowuje wnioski do Prezesa Prokuratorii Generalnej celem uzyskania zgody w zakresie dysponowania środkami trwałymi.
9. Prowadzi ewidencję i archiwizację dokumentacji związanej z dokonywanym rozporządzaniem nieruchomościami PK.”

7) Schemat struktury organizacyjnej przyjmuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
1. Tekst jednolity Regulaminu uwzględniający zmiany, o których mowa w § 1, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
2. Zarządzenie wraz z załącznikiem są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jan Kazior

Załącznik 1
Załącznik 2

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  06-05-2024