baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Senat PK
 
Data publikacji:
  20-12-2019
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1218
 
Lista wersji:
  20-12-2019 
WydrukPowrót

Uchwała Senatu Politechniki Krakowskiej
z 18 grudnia 2019 r.
nr 121/d/12/2019

zmieniająca uchwałę Senatu Politechniki Krakowskiej z 26 czerwca 2019 r. nr 61/d/06/2019 w sprawie zasad rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia rozpoczynających się na Politechnice Krakowskiej w roku akademickim 2020/21


Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.), w związku z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu architekta (Dz.U. z 2019 r. poz. 1359) oraz wnioskiem dziekana Wydziału Architektury z 15 listopada 2019 r., wnioskiem dziekana Wydziału Informatyki i Telekomunikacji z 11 grudnia 2019 r., wnioskiem dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej z 26 listopada 2019 r. i wnioskiem dziekana Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej z 14 listopada 2019 r. postanawia się, co następuje:
§ 1
W uchwale Senatu Politechniki Krakowskiej z 26 czerwca 2019 r. nr 61/d/06/2019 w sprawie zasad rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia rozpoczynających się na Politechnice Krakowskiej w roku akademickim 2020/21 wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1:
a) w tabeli „Wydział Architektury”:
– w częściach dotyczących stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I stopnia na kierunku architektura (w języku polskim i w języku angielskim) w kolumnie „poziom kształcenia” zwrot: „studia I stopnia 3,5-letnie” otrzymuje brzmienie: „studia I stopnia 4-letnie”,
– w częściach dotyczących stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I stopnia na kierunku architektura (w języku polskim i w języku angielskim) kolumna „dyscypliny naukowe otrzymuje brzmienie:
”architektura i urbanistyka
inżynieria lądowa i transport
sztuki plastycznie i konserwacja dzieł sztuki
nauki o zarządzaniu i jakości
nauki prawne”,
– w częściach dotyczących stacjonarnych i niestacjonarnych studiów II stopnia na kierunku architektura (w języku polskim i w języku angielskim) kolumna „dyscypliny naukowe” otrzymuje brzmienie:
”architektura i urbanistyka
inżynieria lądowa i transport
sztuki plastycznie i konserwacja dzieł sztuki
nauki o sztuce
nauki o zarządzaniu i jakości”,
– w części dotyczącej stacjonarnych studiów II stopnia na kierunku architektura krajobrazu skreśla się zwrot „(landscape architecture)” i skreśla się wiersz dotyczący studiów w języku angielskim,
b) w tabeli „Wydział Informatyki i Telekomunikacji”:
– w części dotyczącej stacjonarnych studiów II stopnia na kierunku informatyka w języku polskim w kolumnie „poziom kształcenia” skreśla się zwrot: „studia II stopnia 2-letnie”,
– w części dotyczącej stacjonarnych studiów II stopnia na kierunku informatyka w języku angielskim w kolumnie „poziom kształcenia” zwrot: „studia II stopnia 2-letnie” otrzymuje brzmienie: „studia II stopnia 1,5-roczne”,
c) w tabeli „Wydział Inżynierii Lądowej” w części dotyczącej stacjonarnych studiów II stopnia na kierunku budownictwo nazwa specjalności: „budownictwo hydrotechniczne i geoinżynieria” otrzymuje brzmienie: „budownictwo hydrotechniczne i geotechnika”,
d) w tabeli „Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej”:
– w części dotyczącej studiów II stopnia na kierunku technologia chemiczna w języku polskim skreśla się wiersz: „• chemia i technologia kosmetyków/studia II stopnia 2-letnie/ogólnoakademick/inżynieria chemiczna”,
– w części dotyczącej studiów II stopnia na kierunku technologia chemiczna w języku angielskim w kolumnie „poziom kształcenia” skreśla się zwrot: „studia II stopnia 2-letnie”,
e) w tabeli „Wydział Mechaniczny”:
– w częściach dotyczących stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia na kierunku pojazdy samochodowe w kolumnie „dyscypliny naukowe” skreśla się zwrot: „automatyka, elektronika i elektrotechnika”;
2) w załączniku nr 2:
a) w § 7 w ust. 5 pkt 5 skreśla się lit. c,
b) w § 7 w ust. 5 pkt 6 otrzymuje brzmienie: „zawiadomienie kandydatów na studia II stopnia o terminie oraz miejscu przeprowadzenia testu sprawdzającego efekty uczenia się”,
c) w § 7 w ust. 7 dodaje się zdanie w brzmieniu: „Rektor PK określa termin wznowienia i zakończenia prac komisji rekrutacyjnej”,
d) w § 16 w ust. 1 skreśla się zdanie:
„Wraz z wnioskiem należy złożyć komplet dokumentów wymaganych od kandydatów na studia I stopnia”,
e) w § 17 w ust. 6 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„Osoby przyjęte na studia II stopnia na kierunku matematyka na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji zostaną przydzielone na poszczególne specjalności po ukończeniu pierwszego semestru studiów”,
f) skreśla się § 19,
g) w § 20 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Dopuszcza się dokonanie czynności, o których mowa w ust. 2, przez pełnomocnika. Pełnomocnik zobowiązany jest przedłożyć pełnomocnictwo. Dane osobowe kandydata mogą zostać zweryfikowane na podstawie przedłożonego pełnomocnictwa (wyłącznie w przypadku pełnomocnictwa w postaci aktu notarialnego bądź pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem własnoręczności podpisu kandydata) lub kserokopii dowodu osobistego bądź kserokopii paszportu kandydata”,
h) w § 22 w ust. 2 skreśla się zdanie:
„Do odwołania należy dołączyć komplet dokumentów wymaganych od kandydatów na studia odpowiednio I i II stopnia, o ile dokumenty te nie zostały uprzednio złożone w siedzibie komisji rekrutacyjnej”;
3) w załączniku nr 4:
a) w części dotyczącej studiów na kierunku architektura na Wydziale Architektury w sekcji „Zakres wymagań i sposób oceny portfolio” w pkt 4 skreśla się ostatni akapit,
b) w części dotyczącej studiów na kierunku architektura krajobrazu na Wydziale Architektury:
– nagłówek otrzymuje brzmienie:
• Kierunek studiów: architektura krajobrazu
studia stacjonarne i niestacjonarne
”,
– w akapicie drugim skreśla się lit. c,
– w sekcji „Zakres wymagań i sposób oceny portfolio” w pkt 4 skreśla się ostatni akapit,
– skreśla się zdania:
„Studia stacjonarne II stopnia na kierunku architektura krajobrazu prowadzone w języku angielskim są studiami płatnymi.
Studia stacjonarne II stopnia prowadzone na kierunku architektura krajobrazu w języku angielskim rozpoczynają się w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/21.”;
c) część dotycząca studiów na kierunku informatyka na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji otrzymuje brzmienie:
• Kierunek studiów: informatyka
studia stacjonarne (w j. polskim i w j. angielskim)
studia niestacjonarne (w j. polskim)


Uprawnieni kandydaci
O przyjęcie na studia na kierunku informatyka mogą ubiegać się osoby posiadające co najmniej tytuł zawodowy inżyniera uzyskany na kierunkach: informatyka, informatyka stosowana, informatyka przemysłowa, inżynieria internetu lub kierunkach pokrewnych czyli takich, których efekty uczenia się przypisane są do dyscypliny naukowej informatyka techniczna i telekomunikacja.

Wskaźnik rekrutacyjny
Dla studiów na kierunku informatyka WKR WIiT sporządza listę rankingową kandydatów w oparciu o wartość wskaźnika rekrutacyjnego, wyliczoną na podstawie średniej ocen uzyskanych w trakcie studiów I stopnia, obliczonej zgodnie z regulaminem uczelni wydającej dyplom.
Podstawą przyjęcia kandydata na studia na kierunku informatyka jest uzyskanie wskaźnika rekrutacyjnego o wartości wyższej bądź równej wartości minimalnej, ustalonej przez WKR WIiT.

Wymagane dokumenty
1. kserokopia dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów
2. kserokopia suplementu do dyplomu,
3. wystawione przez dziekanat ukończonego wydziału zaświadczenie o średniej ocen uzyskanej w okresie studiów I stopnia, obliczonej zgodnie z regulaminem uczelni, która wydała dyplom, o ile taka informacja nie jest podana w jednym z dokumentów wymienionych w pkt 1 i pkt 2,
4. pozostałe dokumenty wskazane w § 18 załącznika nr 2.
Od kandydatów na studia prowadzone na kierunku informatyka w języku angielskim wymagana jest znajomość języka angielskiego udokumentowana certyfikatem egzaminu CPE, CAE, FCE albo TOEFL, albo równoważnym, świadectwem matury międzynarodowej, świadectwem matury zdawanej na poziomie dwujęzycznym, świadectwem potwierdzającym ukończenie liceum z wykładowym językiem angielskim, albo świadectwem dojrzałości potwierdzającym uzyskanie co najmniej 60% z języka angielskiego zdawanego na poziomie rozszerzonym. Absolwenci studiów z wykładowym językiem angielskim są zwolnieni z obowiązku przedłożenia dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego. Znajomość języka angielskiego można również udokumentować zaliczeniem testu kompetencyjnego z języka angielskiego przeprowadzanego na PK w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji.

Rekrutacja na studia II stopnia na kierunek informatyka prowadzona jest na kierunek studiów.
Decyzja o uruchomieniu poszczególnych specjalności oraz podział studentów na specjalności następuje niezwłocznie po zakończeniu procesu rekrutacji, nie później jednak, niż przed rozpoczęciem pierwszego semestru nauki. Przypisanie studenta do specjalności realizowane będzie z uwzględnieniem preferencji studenta wskazanych w procesie rekrutacji. Zasady podziału na specjalności określa uchwała Kolegium Wydziału Informatyki i Telekomunikacji z 11 grudnia 2019 r.

Studia stacjonarne II stopnia na kierunku informatyka w j. polskim rozpoczynają się w semestrze zimowym i letnim roku akademickiego 2020/21.
Studia stacjonarne II stopnia na kierunku informatyka w j. angielskim rozpoczynają się w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/21.
Studia niestacjonarne II stopnia na kierunku informatyka rozpoczynają się w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/21”,
d) część dotycząca studiów na kierunku technologia chemiczna na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej otrzymuje brzmienie:
Uprawnieni kandydaci: O przyjęcie na studia na kierunku technologia chemiczna mogą się ubiegać kandydaci posiadający tytuł zawodowy licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera.
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia II stopnia musi posiadać kwalifikacje I stopnia oraz kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia obejmujące minimum 70% kompetencji obszarowych przewidzianych dla studiów I stopnia na kierunku technologia chemiczna realizowanym na WIiTCh.

Wskaźnik rekrutacyjny: WKR WIiTCh sporządza listę rankingową kandydatów w oparciu o wartość wskaźnika rekrutacyjnego, wyliczoną na podstawie sumy średniej ważonej ocen z toku ukończonych studiów (bez uwzględnienia egzaminu dyplomowego) oraz wyniku testu sprawdzającego efekty uczenia się studiów I stopnia dla kierunku technologia chemiczna lub wyniku testu kompetencyjnego studiów I stopnia dla absolwentów WIiTCh ocenianych w skali od 0 do 5 pkt.
Podstawą przyjęcia kandydata na studia na kierunku technologia chemiczna jest uzyskanie wskaźnika rekrutacyjnego o wartości wyższej bądź równej wartości minimalnej, ustalonej przez WKR WIiTCh.
Test sprawdzający efekty uczenia się zawiera 50 losowo wybranych pytań testowych i jest testem jednokrotnego wyboru.
Maksymalny czas odpowiedzi na pytania zawarte w teście wynosi 60 minut.
Wszystkie pytania testowe mają jednakową wagę.
Zestaw wszystkich pytań, z których losowane są pytania testowe, podaje się do wiadomości kandydatów najpóźniej miesiąc przed rozpoczęciem rekrutacji.

Wymagane dokumenty:
1. kserokopia dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów,
2. kserokopia suplementu do dyplomu lub indeksu,
3. pozostałe dokumenty wskazane w § 18 załącznika nr 2.

Studia 3-semestralne II stopnia na kierunku technologia chemiczna rozpoczynają się w semestrze letnim roku akademickiego 2020/21”.
§ 2
Tekst jednolity uchwały Senatu Politechniki Krakowskiej z 26 czerwca 2019 r. nr 61/d/06/2019 w sprawie zasad rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia rozpoczynających się na Politechnice Krakowskiej w roku akademickim 2020/21, uwzględniający zmiany wprowadzone w § 1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  26-04-2024