baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  24-02-2008
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1954
 
Lista wersji:
  24-02-2008 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 6
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 11 lutego 2008 r.
znak R.0201-18/2008

w sprawie kandydatów i rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w roku akademickim 2008/09, działania komisji rekrutacyjnych i egzaminacyjnych oraz trybu postępowania w sprawach zasad opracowywania i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych na Wydziale Architektury


Na podstawie uchwały Senatu PK z 18 maja 2007 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2008/2009 z późniejszymi zmianami, zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Kandydaci na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają dokumenty w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach ustalonych w harmonogramie rekrutacji zatwierdzonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego - "nowej matury" przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości - "starej matury" przez szkołę średnią);
2) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK;
3) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia;
4) wypełniona ankieta;
5) orzeczenie lekarskie lub, w przypadku kandydatów na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej, zaświadczenie wydane przez lekarza - specjalistę medycyny pracy;
6) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem;
7) trzy kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
8) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą proszeni o dołączenie pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii, opisanej w pkt. 7, w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
3. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis);
2) odpis lub poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów I stopnia, studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK;
4) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia;
5) wypełniona ankieta;
6) orzeczenie lekarskie lub, w przypadku kandydatów na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej, zaświadczenie wydane przez lekarza - specjalistę medycyny pracy;
7) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem;
8) trzy kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
9) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą proszeni o dołączenie pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii, opisanej w pkt. 8, w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt. 8 i ust. 3 pkt. 9 zostanie ustalona przez Rektora po określeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego jej maksymalnej wysokości.
5. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, uzupełnić i dostarczyć na uczelnię jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za usługi edukacyjne.
§ 2.
1. Skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, jest następujący:
1) przewodniczący - dziekan lub prodziekan;
2) sekretarz - nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy;
3) członkowie w liczbie 3 - 7 osób: nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
Jeżeli liczba kandydatów składających dokumenty w WKR jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza.
Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne - oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
2. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów;
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności;
3) zawiadamianie kandydatów na Wydział Architektury o terminie egzaminu wstępnego;
4) organizacja i przeprowadzenie egzaminu wstępnego na Wydział Architektury;
5) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości;
6) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia;
7) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów;
8) ogłaszanie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych na studia oraz list rezerwowych;
9) zawiadamianie kandydatów o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia;
10) rozpatrywanie podań złożonych przez kandydatów zgodnie z § 1 ust. 13 cytowanej uchwały Senatu PK z 18 maja 2007 r. oraz podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia tych kandydatów, a także powiadamianie ich o wyniku postępowania rekrutacyjnego;
11) opiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia;
12) sporządzanie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych.
1) Wydziałowe komisje rekrutacyjne powinny zostać powołane w terminie do 15 kwietnia 2008 r.
2) Wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 31 października 2008 r., z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem akcji rekrutacyjnej zatwierdzonym przez Rektora.
3) Wznowienie prac wydziałowej komisji rekrutacyjnej, po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji, jest możliwe na wniosek władz wydziału, po jego zatwierdzeniu przez Rektora.
§ 3.
1. Skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat, jest następujący:
1) przewodniczący - prorektor ds. dydaktyki,
2) sekretarz - pracownik Działu Nauczania wyznaczony przez prorektora ds. dydaktyki,
3) członkowie - przewodniczący wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna obraduje w odrębnych składach zajmujących się sprawami rekrutacji na studia stacjonarne i studia niestacjonarne.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) wnioskowanie do Rektora w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna powinna zostać powołana do 30 kwietnia 2008 r.
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa do 14 listopada 2008 r., z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu akcji rekrutacyjnej, zatwierdzonego przez Rektora.
3) Wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji związane jest ze wznowieniem działalności wydziałowych komisji rekrutacyjnych i wymaga zgody Rektora.
§ 4.
1. Stosownie do § 7 ust. 2 cytowanej uchwały Senatu PK z dnia 18 maja 2007 r. wprowadzam tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania, powielania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych:
1) Szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek dziekana wydziału.
2) Zgodnie z § 7 cytowanej uchwały Senatu PK z 18 maja 2007 r., przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy.
3) Pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy przy opracowywaniu tematów ponosi dziekan Wydziału Architektury.
4) Ogólnie sformułowane tematy egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych są opublikowane w uchwale Senatu PK z dnia 18 maja 2007 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok studiów w roku akademickim 2008/2009.
5) Tryb ustalania i sposób losowania szczegółowych tematów egzaminacyjnych jest określony w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury.
2. Komisja egzaminacyjna, oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury, pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Rektor
prof. dr hab. inż. Józef Gawlik


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  06-05-2024