baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  17-08-2008
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  2107
 
Lista wersji:
  17-08-2008 
WydrukPowrót
Anulowane
ZARZĄDZENIE NR 21
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 2 lipca 2008 r.
znak R.0201-50/08

zmieniające zarządzenie nr 12 z dnia 8 kwietnia 2008 r. - Regulamin zamówień publicznych


Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164 z 2005 r. poz.1365 z póź. zm.) dokonuje się zmiany Zarządzenia Nr 12 z dnia 8 kwietnia 2008 r. - Regulamin zamówień publicznych.
§ 1.
Postanowienia Regulaminu otrzymują brzmienie:
1) § 1 ust. 4. Prawo do zaciągania zobowiązań posiadają:
a) Prorektorzy,
b) Kanclerz,
c) Dyrektor Techniczny,
d) Dyrektor Administracyjny,
e) Dziekani Wydziałów,
f) Dyrektor Biblioteki PK,
g) Dyrektorzy jednostek pozawydziałowych,
h) Kierownicy projektów badawczych,
i) Inne osoby upoważnione przez Rektora
zwane w dalszej części Regulaminu dysponentami środków finansowych.
2) § 1 ust. 5. Dysponenci środków finansowych ponoszą odpowiedzialność za gospodarowanie przydzielonymi im w planie finansowym uczelni środkami publicznymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i ustawy o finansach publicznych.
3) § 2 ust. 13. Należy, w przypadku zakupu niestandardowego sprzętu komputerowego, wniosek odpowiednio umotywować. Wykaz konfiguracji należy sporządzić zgodnie z zestawieniem stanowiącym załącznik nr 3b do Regulaminu.
4) § 2 ust. 16. Zlecanie usług na podstawie umowy o dzieło lub zlecenia o wartości przekraczającej równowartość 14 000 euro winno być poprzedzone skierowaniem wniosku (załącznik nr 3c) do Działu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia postępowania. Zlecanie usług na podstawie umowy o dzieło lub zlecenia, a także aneksy do tych umów o wartości do 14 000 euro rejestrowane są przez kierowników jednostek organizacyjnych PK.
5) § 2 ust. 19 pkt 1) Dział Zaopatrzenia w zakresie:
a) dostawy artykułów biurowych, tonerów, kartridżów, tuszów do drukarek i kserokopiarek,
b) dostawy artykułów chemii gospodarczej, środków czystości,
c) dostawy artykułów spożywczych,
d) dostaw aparatury, sprzętu komputerowego, drukarek i akcesoriów,
e) dostaw odzieży roboczej dla pracowników PK,
f) wykonania pieczątek i pieczęci,
g) druków toku studiów,
h) zaopatrzenia w apteczki medyczne.
6) § 2 ust. 19 pkt 2) Dział Eksploatacji w zakresie:
a) dostawy artykułów elektrycznych,
b) dostawy wyrobów metalowych,
c) dostawy artykułów malarskich, stolarskich i hydraulicznych,
d) konserwacji i monitorowania systemów sygnalizacji pożarów,
e) wykonywania pomiarów instalacji elektrycznych wraz z instalacjami piorunochronnymi,
f) przeglądów instalacji gazowych,
g) usług telekomunikacyjnych świadczonych drogą satelitarną oraz usług telefonicznych, teleksowych lub radiotelefonicznych,
h) dostawy mediów,
i) utylizacji i gospodarki odpadami,
j) kontroli instalacji przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych),
k) kontroli urządzeń oddymiających,
l) kontroli Dźwiękowych Systemów Ostrzegawczych.
7) § 5 ust. 5. Nie jest wymagane składanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego dla zamówień, których:
a. wartość nie przekracza kwoty wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro w zakresie: usług hotelarskich, gastronomicznych, awarii sprzętu i aparatury uniemożliwiających ich dalszą eksploatację i wymagających natychmiastowego zlecenia, usług realizowanych przez własne jednostki organizacyjne Uczelni (np. transport własny, poligrafia, wydawnictwo),
b. wartość nie przekracza kwoty 3 000 zł brutto dla: zamówień okolicznościowych (np. kwiaty, artykuły spożywcze - poczęstunek na uroczyste spotkania), ogłoszeń w czasopismach specjalistycznych i branżowych, usług kserowania i bindowania, dostaw specjalistycznych materiałów eksploatacyjnych i technicznych (z wyłączeniem sprzętu komputerowego i tonerów), zakupów książek, opłat konferencyjnych, szkoleń, delegacji, przeglądów i serwisowania samochodów służbowych, innych niemożliwych do przewidzenia dostaw i usług niewymienionych w harmonogramie składania wniosków (§ 2 ust.14).
8) § 5 ust. 7. Przed udzieleniem zamówienia, którego wartość przekracza 3000 zł brutto należy skierować zapytania ofertowe do co najmniej 2 wykonawców z wyjątkiem tych, które mogą być wykonane tylko przez jednego wykonawcę, zawierające min. opis przedmiotu zamówienia i jego zakres, termin realizacji, warunki płatności. Z dokonanych czynności wyboru wykonawcy należy sporządzić protokół, którego wzór stanowi załącznik nr 4a. Oferty mogą być złożone faksem, e-mailem, osobiście lub telefonicznie.
9) § 6 ust. 4. Reklamacji i naliczenia kar umownych dokonuje kierownik jednostki realizującej zamówienie lub osoba wskazana w umowie.
10) § 6 ust. 7. Faktury dla zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy na podst. art. 4. ust. 8 opisuje jednostka organizacyjna (na podstawie zadekretowanego i zarejestrowanego wniosku o udzielenie zamówienia) przez umieszczenie adnotacji (lub pieczęci) "zamówienie wyłączone ze stosowania ustawy Pzp na podstawie art. 4. pkt 8" i umieszczenie numeru z rejestru Działu Zamówień Publicznych. Dla zamówień, dla których składanie wniosków nie jest obligatoryjne (wskazanych §5 pkt 5) na fakturze umieszcza się stosowny opis wskazujący na rodzaj zamówienia np. zamówienie okolicznościowe, materiał techniczny do budowy stanowiska badawczego, reklama w czasopiśmie specjalistycznym. W przypadku napraw awaryjnych na fakturze należy również podać numer ewidencyjny sprzętu, do którego zamawiane są uszkodzone części.
§ 2.
W § 1 Regulaminu dodaje się ust.6 o brzmieniu: "Wnioskodawcą zamówienia publicznego jest kierownik jednostki organizacyjnej PK."
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Rektor
prof. dr hab. inż. Józef Gawlik


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  06-05-2024