baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  23-11-2008
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1613
 
Lista wersji:
  23-11-2008 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 29
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 12 listopada 2008 r.
znak R.0201-65/08

w sprawie kandydatów i rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rozpoczynających się w semestrze letnim roku akademickiego 2008/09 oraz działania komisji rekrutacyjnych


Na podstawie uchwały Senatu PK z 18 maja 2007 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2008/2009 z późniejszymi zmianami, zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Kandydaci na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają dokumenty w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach ustalonych w harmonogramie rekrutacji zatwierdzonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego - "nowej matury" przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości - "starej matury" przez szkołę średnią);
2) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK;
3) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia;
4) wypełniona ankieta;
5) orzeczenie lekarskie lub, w przypadku kandydatów na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej, zaświadczenie wydane przez lekarza - specjalistę medycyny pracy;
6) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem;
7) trzy kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm bez nakrycia głowy (wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych);
8) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości 80 zł.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą proszeni o dołączenie pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w pkt 7) w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
3. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis);
2) odpis lub poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów I stopnia, studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK;
4) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia;
5) wypełniona ankieta;
6) orzeczenie lekarskie lub, w przypadku kandydatów na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej, zaświadczenie wydane przez lekarza - specjalistę medycyny pracy;
7) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem;
8) trzy kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm bez nakrycia głowy (wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych);
9) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości 80 zł.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą proszeni o dołączenie pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w pkt 8) w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, uzupełnić i dostarczyć na uczelnię jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za usługi edukacyjne.
§ 2.
1. Skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, jest następujący:
1) przewodniczący - dziekan lub prodziekan;
2) sekretarz - nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy;
3) członkowie w liczbie 3-7 osób: nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
Jeżeli liczba kandydatów składających dokumenty w WKR jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza. Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne - oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
2. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów;
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności;
3) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości;
4) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia;
5) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów;
6) ogłaszanie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych na studia oraz list rezerwowych;
7) zawiadamianie kandydatów o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia;
8) opiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia;
9) sporządzanie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych.
1) Wydziałowe komisje rekrutacyjne powinny zostać powołane w terminie do 5 grudnia 2008 r.
2) Wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 13 marca 2009 r., z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem akcji rekrutacyjnej zatwierdzonym przez Rektora.
3) Wznowienie prac wydziałowej komisji rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji jest możliwe na wniosek władz wydziału po jego zatwierdzeniu przez Rektora.
§ 3.
1. Skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat, jest następujący:
1) przewodniczący - prorektor ds. studenckich,
2) sekretarz - pracownik Działu Nauczania wyznaczony przez prorektora ds. studenckich,
3) członkowie - przewodniczący wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) wnioskowanie do Rektora w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna powinna zostać powołana do 30 grudnia 2008 r.
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa do 20 marca 2009 r., z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu akcji rekrutacyjnej, zatwierdzonego przez Rektora.
3) Wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji związane jest ze wznowieniem działalności wydziałowych komisji rekrutacyjnych i wymaga zgody Rektora.
§ 4.
Traci moc Zarządzenie Nr 6 Rektora Politechniki Krakowskiej z dnia 11 lutego 2008 r. w sprawie kandydatów i rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w roku akademickim 2008/09, działania komisji rekrutacyjnych i egzaminacyjnych oraz trybu postępowania w sprawach zasad opracowywania i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych na Wydziale Architektury.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  06-05-2024