baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  09-03-2009
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1845
 
Lista wersji:
  09-03-2009 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 5
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 25 lutego 2009 r.
znak R.0201-16/09

w sprawie rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych uruchamianych w roku akademickim 2009/10, działania komisji rekrutacyjnych i egzaminacyjnych oraz trybu postępowania w sprawach zasad opracowywania i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych na Wydziale Architektury


Na podstawie uchwały Senatu PK z 30 maja 2008 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2009/2010, zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Kandydaci na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają dokumenty w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach ustalonych w harmonogramie rekrutacji zatwierdzonym przez Rektora PK
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego - przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości - przez szkołę średnią);
2) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK;
3) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia;
4) wypełniona ankieta;
5) zaświadczenie wydane przez lekarza - specjalistę medycyny pracy (dotyczy tylko kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej);
6) kserokopia dowodu osobistego lub w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem;
7) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
8) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii, opisanej w ust. 2 pkt 7, w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
3. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis);
2) odpis lub poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK;
4) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia;
5) wypełniona ankieta;
6) zaświadczenie wydane przez lekarza - specjalistę medycyny pracy (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej);
7) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem;
8) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
9) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii, opisanej w ust. 3 pkt 8, w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt 8 i ust. 3 pkt 9, zostanie ustalona przez Rektora PK po określeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego jej maksymalnej wysokości.
5. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, uzupełnić i dostarczyć na uczelnię jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za usługi edukacyjne.
§ 2.
1. Skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, jest następujący:
1) przewodniczący - dziekan lub prodziekan;
2) sekretarz - nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy;
3) członkowie w liczbie 3-7 osób: nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
Jeżeli liczba kandydatów składających dokumenty w WKR jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza. Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne - oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
2. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów;
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności oraz zgodności z danymi wprowadzonymi przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji;
3) zawiadamianie kandydatów na Wydział Architektury o terminie egzaminu wstępnego;
4) organizacja i przeprowadzenie egzaminu wstępnego na Wydział Architektury;
5) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości;
6) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia;
7) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów;
8) ogłaszanie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych na studia oraz, ewentualnie, list rezerwowych;
9) zawiadamianie kandydatów o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia;
10) rozpatrywanie podań złożonych przez kandydatów zgodnie z § 1 ust. 15 cytowanej uchwały Senatu PK z 30 maja 2008 r. oraz podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia tych kandydatów, a także powiadamianie ich o wyniku postępowania rekrutacyjnego;
11) opiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia;
12) sporządzanie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych.
1) Wydziałowe komisje rekrutacyjne powinny zostać powołane w terminie do 15 kwietnia 2009 r.
2) Wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 15 października 2009 r., z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem akcji rekrutacyjnej zatwierdzonym przez Rektora PK.
3) Wznowienie prac wydziałowej komisji rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji jest możliwe na wniosek władz wydziału, po jego zatwierdzeniu przez Rektora PK.
§ 3.
1. Skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat, jest następujący:
1) przewodniczący - Prorektor ds. Studenckich,
2) sekretarz - pracownik Działu Nauczania wyznaczony przez Prorektora ds. Studenckich,
3) członkowie - przewodniczący wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna obraduje w odrębnych składach zajmujących się sprawami rekrutacji na studia stacjonarne i studia niestacjonarne.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) wnioskowanie do Rektora w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna powinna zostać powołana do 30 kwietnia 2009 r.
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa do 30 października 2009 r., z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu akcji rekrutacyjnej, zatwierdzonego przez Rektora PK.
3) Wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji związane jest ze wznowieniem działalności wydziałowych komisji rekrutacyjnych i wymaga zgody Rektora.
§ 4.
1. Stosownie do § 7 ust. 2 cytowanej uchwały Senatu PK z dnia 30 maja 2008 r., wprowadzam tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych:
1) Szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek Dziekana Wydziału Architektury.
2) Zgodnie z § 7 cytowanej uchwały Senatu PK z 30 maja 2008 r., przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora PK pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy.
3) Pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy w trakcie przygotowywania tematów egzaminacyjnych ponosi Dziekan Wydziału Architektury PK.
4) Ogólnie sformułowany zakres egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych jest opublikowany w uchwale Senatu PK z dnia 30 maja 2008 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok studiów w roku akademickim 2009/2010.
5) Zasady przeprowadzania egzaminu są określone w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury.
2. Komisja egzaminacyjna, oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury, pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5.
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem 26 lutego 2009 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  04-05-2024