baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  25-03-2010
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1846
 
Lista wersji:
  25-03-2010 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 6
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 23 marca 2010 r.
znak R.0201-17/10

w sprawie rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych uruchamianych w roku akademickim 2010/11, działania komisji rekrutacyjnych oraz trybu postępowania w sprawach związanych z organizacją i przeprowadzeniem egzaminu wstępnego na Wydziale Architektury


Na podstawie uchwały Senatu Politechniki Krakowskiej z dnia 22 maja 2009 r. nr 23/d/05/2009 w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2010/2011, zarządzam, co następuje:
§ 1.
1. Kandydaci na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają dokumenty w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach ustalonych w harmonogramie rekrutacji zatwierdzonym przez Rektora Politechniki Krakowskiej.
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego – przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości – przez szkołę średnią),
2) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na Politechnikę Krakowską (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
3) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
4) wypełniona ankieta stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
5) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
6) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy tylko kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej),
7) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem,
8) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
9) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor Politechniki Krakowskiej.
Załączniki nr 1, nr 2, nr 3 publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Krakowskiej.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w pkt 8 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
3. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis),
2) odpis lub poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na Politechnikę Krakowską (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
4) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia stanowiący załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
5) wypełniona ankieta stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
7) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej),
8) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez wydziałową komisję rekrutacyjną za zgodność z oryginałem,
9) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
10) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor Politechniki Krakowskiej.
Załączniki nr 2, nr 3, nr 4 publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Krakowskiej.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w pkt 9 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt 9 i ust. 3 pkt 10, zostanie ustalona przez Rektora Politechniki Krakowskiej po określeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego jej maksymalnej wysokości.
5. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, uzupełnić i dostarczyć Politechnice Krakowskiej jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za usługi edukacyjne.
§ 2.
1. W skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, wchodzą:
1) przewodniczący – prodziekan lub inny nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy, wyznaczony przez dziekana,
2) sekretarz – nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) członkowie w liczbie 3-7 osób, z zastrzeżeniem, iż co najmniej połowę tej grupy stanowią nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Jeżeli planowana liczba miejsc na I roku studiów jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza.
Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne – oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
3. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności oraz zgodności z danymi wprowadzonymi przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji,
3) przeprowadzanie konkursu świadectw dojrzałości,
4) przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia,
5) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów,
6) ogłaszanie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych na studia oraz, ewentualnie, list rezerwowych,
7) zawiadamianie kandydatów o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia,
8) rozpatrywanie podań złożonych przez kandydatów zgodnie z § 1 ust. 15 załącznika do cytowanej uchwały Senatu Politechniki Krakowskiej z 22 maja 2009 r. oraz podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia tych kandydatów, a także powiadamianie ich o wyniku postępowania rekrutacyjnego,
9) opiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia,
10) sporządzanie sprawozdawczości z rekrutacyjnej.
4. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Architektury należy ponadto:
1) zawiadamianie kandydatów na Wydział Architektury o terminie egzaminu wstępnego,
2) organizacja i przeprowadzanie egzaminu wstępnego na Wydział Architektury.
5. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych:
1) wydziałowe komisje rekrutacyjne są powoływane w terminie do 9 kwietnia 2010 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 3 grudnia 2010 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni,
2) wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 15 października 2010 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 15 marca 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni, z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem rekrutacji zatwierdzonym przez Rektora Politechniki Krakowskiej.
§ 3.
1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat odrębnie dla studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, wchodzą:
1) przewodniczący – Prorektor ds. Studenckich,
2) sekretarz – pracownik Działu Spraw Studenckich wyznaczony przez Prorektora ds. Studenckich,
3) członkowie – przewodniczący wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) wnioskowanie do Rektora Politechniki Krakowskiej w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna jest powoływana do 30 kwietnia 2010 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 30 grudnia 2010 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni,
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa do 29 października 2010 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 25 marca 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni, z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu rekrutacji, zatwierdzonego przez Rektora Politechniki Krakowskiej,
3) Wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora Politechniki Krakowskiej.
§ 4.
1. Stosownie do § 7 ust. 2 załącznika do cytowanej uchwały Senatu Politechniki Krakowskiej z dnia 22 maja 2009 r., wprowadzam tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych:
1) Ogólnie sformułowany zakres egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych jest opublikowany w uchwale Senatu Politechniki Krakowskiej z dnia 22 maja 2009 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok studiów w roku akademickim 2010/2011,
2) Szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek dziekana wydziału,
3) Zgodnie z § 7 załącznika do cytowanej uchwały Senatu Politechniki Krakowskiej z 22 maja 2009 r., przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora Politechniki Krakowskiej pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej,
4) Pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy w trakcie przygotowywania tematów egzaminacyjnych i ich przechowywania do czasu przekazania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego ponosi dziekan Wydziału Architektury.
2. Zasady przeprowadzania egzaminu i oceniania prac są określone w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury.
3. Komisja egzaminacyjna oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5.
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem 23 marca 2010 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  03-05-2024