baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  17-03-2011
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  1810
 
Lista wersji:
  17-03-2011 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 14
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 14 marca 2011 r.
znak R.0201-17/11

w sprawie organizacji rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia uruchamianych w roku akademickim 2011/12


Na podstawie uchwały Senatu PK nr 42/d/05/2010 z 28 maja 2010 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia, przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2011/2012, zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Kandydaci na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają dokumenty w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach podanych w harmonogramie rekrutacji ustalonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego – przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości – przez szkołę średnią),
2) zaświadczenie o wynikach Centralnego Egzaminu Wstępnego (dotyczy kandydatów, którzy przystąpili do CEW na Politechnice Krakowskiej),
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
4) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
5) wypełniona ankieta wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
7) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy tylko kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej),
8) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
9) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
10) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w pkt 9 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
3. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis),
2) odpis lub poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3) suplement do dyplomu lub indeks z ukończonych studiów,
4) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
5) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniona ankieta wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
7) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
8) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej),
9) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
10) dwie kolorowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
11) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w pkt 10 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt 10 i ust. 3 pkt 11, zostanie ustalona przez Rektora PK po określeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego jej maksymalnej wysokości.
5. Osoby przyjęte na studia niestacjonarne zobowiązane są, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, uzupełnić i dostarczyć Politechnice Krakowskiej jeden egzemplarz podpisanej umowy dotyczącej obowiązku wnoszenia opłat za usługi edukacyjne.
§ 2
1. W skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, wchodzą:
1) przewodniczący – prodziekan lub inny nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy, wyznaczony przez dziekana,
2) sekretarz – nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) członkowie w liczbie 3-7 osób, z zastrzeżeniem, iż co najmniej połowę tej grupy stanowią nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Jeżeli planowana liczba miejsc na I roku studiów jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza.
Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne – oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
3. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności oraz zgodności z danymi wprowadzonymi przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji,
3) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości,
4) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia,
5) podjęcie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów,
6) ogłoszenie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych na studia oraz, ewentualnie, list rezerwowych,
7) zawiadomienie kandydatów o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia,
8) rozpatrzenie podań złożonych przez kandydatów zgodnie z § 1 ust. 15 załącznika do cytowanej uchwały Senatu PK z 28 maja 2010 r. oraz podjęcie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia tych kandydatów, a także powiadomienie ich o wyniku postępowania rekrutacyjnego,
9) zaopiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia,
10) sporządzenie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
3. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Architektury należy ponadto:
1) zawiadomienie kandydatów na Wydział Architektury o terminie egzaminu wstępnego,
2) organizacja i przeprowadzanie egzaminu wstępnego na Wydział Architektury.
4. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych:
1) wydziałowe komisje rekrutacyjne są powoływane w terminie do 31 marca 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 28 listopada 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni,
2) wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 14 października 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 16 marca 2012 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni, z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem rekrutacji ustalonym przez Rektora PK.
§ 3
1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), powoływanej przez Senat PK odrębnie dla studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, wchodzą:
1) przewodniczący – Prorektor ds. Studenckich,
2) sekretarz – pracownik Działu Spraw Studenckich wyznaczony przez Prorektora ds. Studenckich,
3) członkowie – przewodniczący wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) koordynowanie prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) wnioskowanie do Rektora PK w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołanie od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna jest powoływana w terminie do 29 kwietnia 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 30 grudnia 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni,
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa do 31 października 2011 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 30 marca 2012 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni, z zastrzeżeniem obowiązku przestrzegania harmonogramu rekrutacji, ustalonego przez Rektora PK,
3) Wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora PK.
§ 4
1. Stosownie do § 7 ust. 2 załącznika do cytowanej uchwały Senatu PK z dnia 28 maja 2010 r., wprowadzam tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych:
1) Ogólnie sformułowany zakres egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych jest opublikowany w uchwale Senatu PK z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok studiów w roku akademickim 2011/2012,
2) Szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek Dziekana Wydziału,
3) Zgodnie z § 7 załącznika do cytowanej uchwały Senatu PK z 28 maja 2010 r., przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora PK pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej,
4) Pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy w trakcie przygotowywania tematów egzaminacyjnych i ich przechowywania do czasu przekazania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego ponosi Dziekan Wydziału Architektury.
2. Zasady przeprowadzania egzaminu i oceniania prac są określone w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury.
3. Komisja egzaminacyjna oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5
1. Zasady oceniania portfolio składanego przez kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Architektury są określone w regulaminie oceny portfolio, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury.
2. Komisja Kwalifikacyjna powołana do oceny portfolio na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 6
Załączniki nr 1, 2 , 3 i 4 są dostępne w serwisie rekrutacyjnym dla kandydatów.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 14 marca 2011 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak

Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  08-05-2024