baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  18-04-2013
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  2045
 
Lista wersji:
  18-04-2013 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 16
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 16 kwietnia 2013 r.
znak R.0201-21/13

w sprawie organizacji rekrutacji na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia uruchamianych w roku akademickim 2013/14


Na podstawie § 6-9 oraz § 14 uchwały Senatu PK nr 39/d/05/2012 z 25 maja 2012 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2013/2014 zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Kandydaci na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rejestrują się drogą elektroniczną, a następnie składają komplet dokumentów w wydziałowych komisjach rekrutacyjnych (WKR) w terminach podanych w harmonogramie rekrutacji ustalonym przez Rektora PK.
2. Od kandydatów na studia I stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) poświadczona przez WKR kserokopia świadectwa dojrzałości (wydanego przez uprawnioną instytucję, tj. dla osób, które przystępowały do egzaminu maturalnego – przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; dla osób, które przystępowały do egzaminu dojrzałości – przez szkołę średnią),
2) zaświadczenie o wynikach Centralnego Egzaminu Wstępnego z matematyki (dotyczy kandydatów, którzy przystąpili do CEW na Politechnice Krakowskiej),
3) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
4) wypełniona ankieta osobowa według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
5) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
6) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
7) wypełnione oświadczenie kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia stacjonarne o spełnieniu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia;
8) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy tylko kandydatów ubiegających się o przyjęcie na makrokierunek Nanotechnologie i nanomateriały prowadzony na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki oraz na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej, a także na pozostałe kierunki prowadzone na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej),
9) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
10) poświadczona przez WKR kserokopia Karty Polaka (dotyczy cudzoziemców posiadających niniejszy dokument i ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich),
11) jedna kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm wykonana zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
12) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
3. Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w ust. 2 pkt 11 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
4. Od kandydatów na studia II stopnia wymagane są następujące dokumenty:
1) poświadczona przez WKR kserokopia świadectwa dojrzałości,
2) poświadczona przez WKR kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3) suplement do dyplomu lub indeks z ukończonych studiów,
4) zaświadczenie o średniej arytmetycznej lub średniej ważonej (w zależności od kryteriów kwalifikacyjnych określonych dla poszczególnych kierunków studiów),
5) wypełniony formularz zgłoszenia kandydata na PK (wydruk z programu do elektronicznej rejestracji),
6) wypełniona ankieta osobowa według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
7) wypełniony formularz podania o przyjęcie na studia według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia,
8) wypełniony formularz „Informacji przekazywanych osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia jako wypełnienie obowiązku informacyjnego z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych” według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
9) wypełnione oświadczenie kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia stacjonarne o spełnieniu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
10) zaświadczenie wydane przez lekarza – specjalistę medycyny pracy (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na makrokierunek Nanotechnologie i nanomateriały prowadzony na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki oraz na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej, a także na pozostałe kierunki prowadzone na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej),
11) kserokopia dowodu osobistego lub, w przypadku cudzoziemców, paszportu, poświadczona przez WKR za zgodność z oryginałem,
12) poświadczona przez WKR PK kserokopia Karty Polaka (dotyczy cudzoziemców posiadających niniejszy dokument i ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich),
13) jedna kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm wykonana zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
14) dowód opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, której wysokość ustala Rektor PK.
5. Podczas dokonywania rejestracji elektronicznej kandydaci będą zobowiązani do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii opisanej w ust. 4 pkt 13 w formacie JPG o wymiarach: 236x295 pikseli, ±3 piksele.
6. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 2 pkt 12 i ust. 4 pkt 14, zostanie ustalona przez Rektora PK po określeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego jej maksymalnej wysokości.
§ 2
1. W skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, powoływanej przez dziekana, wchodzą:
1) przewodniczący – prodziekan lub inny nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
2) sekretarz – nauczyciel akademicki zatrudniony na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) członkowie w liczbie 3-7 osób, z zastrzeżeniem, iż co najmniej połowę tej grupy stanowią nauczyciele akademiccy zatrudnieni na wydziale w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Jeżeli zaplanowana na wydziale liczba miejsc na I roku studiów jest większa od 500, wówczas w komisji mogą pracować dwie osoby pełniące funkcję sekretarza.
3. Na wydziale mogą zostać powołane dwie komisje rekrutacyjne – oddzielnie dla studiów stacjonarnych i oddzielnie dla studiów niestacjonarnych.
4. Szczegółowy zakres obowiązków wydziałowej komisji rekrutacyjnej:
1) obsługa programu do internetowej rejestracji i rekrutacji kandydatów,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności,
3) kontrola zgodności danych wprowadzonych przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji z danymi widniejącymi w złożonych dokumentach,
4) wprowadzanie nieuzupełnionych przez kandydatów danych w systemie elektronicznej rejestracji na podstawie złożonych dokumentów,
5) przeprowadzenie konkursu świadectw dojrzałości,
6) organizacja oraz przeprowadzenie egzaminu wstępnego, testu kwalifikacyjnego, rozmowy kwalifikacyjnej oraz postępowania kwalifikacyjnego przewidzianego w zasadach rekrutacji wobec kandydatów na studia II stopnia, z zastrzeżeniem § 2 ust. 5 i 6,
7) zawiadomienie kandydatów o terminie oraz miejscu, w którym odbędzie się test kwalifikacyjny lub egzamin wstępny,
8) podjęcie decyzji w sprawie przyjęć na I rok studiów,
9) ogłoszenie list osób zakwalifikowanych do przyjęcia, przyjętych i nieprzyjętych na studia oraz, ewentualnie, list rezerwowych,
10) sporządzenie i rozesłanie decyzji administracyjnych w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia,
11) zaopiniowanie odwołań kandydatów nieprzyjętych na studia,
12) sporządzenie sprawozdawczości z akcji rekrutacyjnej.
5. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Architektury oraz Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Mechanicznego należy ponadto:
1) zawiadomienie kandydatów o terminie egzaminu wstępnego na studia I stopnia (dotyczy kierunków: architektura, architektura krajobrazu oraz inżynieria wzornictwa przemysłowego),
2) organizacja egzaminu wstępnego oraz przeprowadzenie czynności związanych z kodowaniem i rozkodowywaniem prac egzaminacyjnych kandydatów ubiegających się o przyjęcie na wyżej wymienione kierunki.
6. Rozmowę kwalifikacyjną dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Inżynierii Środowiska przeprowadza powołana do tego celu Komisja Kwalifikacyjna.
7. Oceny portfolio składanego przez kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Architektury dokonuje powołana do tego celu Komisja Kwalifikacyjna.
8. Termin powołania i okres działania wydziałowych komisji rekrutacyjnych:
1) wydziałowe komisje rekrutacyjne są powoływane w terminie do 30 kwietnia 2013 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz na semestr letni,
2) wydziałowe komisje rekrutacyjne działają do 11 października 2013 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy oraz do 21 marca 2014 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr letni, z zastrzeżeniem, iż praca każdej komisji uregulowana jest harmonogramem rekrutacji ustalonym przez Rektora PK,
3) wznowienie prac wydziałowych komisji rekrutacyjnych po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora PK.
§ 3
1. W skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, powoływanej przez Senat, wchodzą:
1) przewodniczący – Prorektor ds. Studenckich,
2) sekretarz – pracownik Działu Spraw Studenckich wyznaczony przez Prorektora ds. Studenckich,
3) członkowie – nauczyciele akademiccy zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy, którzy nie wchodzą w skład wydziałowej komisji rekrutacyjnej, wskazani przez dziekana;
4) przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studentów.
2. Zadania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) podejmowanie ustaleń dotyczących prac komisji rekrutacyjnych na poszczególnych wydziałach,
2) rozpatrzenie odwołań od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych i podjęcie decyzji w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia kandydatów, którzy złożyli odwołania,
3) sporządzenie i rozesłanie decyzji administracyjnych wydanych w postępowaniu odwoławczym w sprawie przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia.
3. Termin powołania i okres działania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna jest powoływana w terminie do 30 kwietnia 2013 r. dla potrzeb rekrutacji na semestr zimowy i letni;
2) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna działa w terminach wynikających z harmonogramu rekrutacji ustalonego przez Rektora PK;
3) wznowienie prac Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu działań przewidzianych w harmonogramie rekrutacji wymaga zgody Rektora PK.
§ 4
1. Stosownie do § 9 załącznika do uchwały Senatu PK z dnia 25 maja 2012 r. wprowadza się tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych na Wydziale Architektury:
1) ogólnie sformułowany zakres egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych jest opublikowany w uchwale Senatu PK z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2013/2014,
2) szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Architektury na wniosek dziekana,
3) przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora PK pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej,
4) pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy w trakcie przygotowywania tematów egzaminacyjnych i ich przechowywania do czasu przekazania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego ponosi Dziekan Wydziału Architektury.
2. Zasady przeprowadzania egzaminu i oceniania prac są określone w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury. Regulamin zostaje zatwierdzony przez Radę Wydziału Architektury i podany do wiadomości publicznej co najmniej na miesiąc przed wyznaczonym terminem egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
3. Komisja egzaminacyjna oceniająca prace z egzaminu z uzdolnień plastycznych i predyspozycji architektonicznych na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 5
1. Stosownie do § 9 załącznika do uchwały Senatu PK z dnia 25 maja 2012 r. wprowadza się tryb postępowania w sprawach przestrzegania zasad i sposobu ochrony tematów egzaminacyjnych w trakcie ich opracowywania i przekazywania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego z predyspozycji plastycznych, technicznych oraz manualnych na Wydziale Mechanicznym:
1) ogólnie sformułowany zakres egzaminu wstępnego z predyspozycji plastycznych, technicznych oraz manualnych jest opublikowany w uchwale Senatu PK z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie zasad przyjęć na I rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I i II stopnia przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2013/2014,
2) szczegółowe tematy egzaminacyjne z predyspozycji plastycznych, technicznych oraz manualnych opracowuje komisja powołana przez Radę Wydziału Mechanicznego na wniosek dziekana,
3) przy opracowywaniu tematów egzaminacyjnych obowiązuje zasada zachowania tajemnicy przez pracowników uczestniczących w opracowywaniu tematów egzaminacyjnych, którzy składają do Rektora PK pisemne oświadczenie zawierające zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej,
4) pełną odpowiedzialność za zapewnienie zasady zachowania tajemnicy w trakcie przygotowywania tematów egzaminacyjnych i ich przechowywania do czasu przekazania kandydatom przystępującym do egzaminu wstępnego ponosi Dziekan Wydziału Mechanicznego.
2. Zasady przeprowadzania egzaminu i oceniania prac są określone w regulaminie egzaminu wstępnego, opracowanym na Wydziale Mechanicznym. Regulamin zostaje zatwierdzony przez Radę Wydziału Mechanicznego i podany do wiadomości publicznej co najmniej na miesiąc przed wyznaczonym terminem egzaminu wstępnego z predyspozycji plastycznych, technicznych oraz manualnych.
3. Komisja egzaminacyjna oceniająca prace z egzaminu z predyspozycji plastycznych, technicznych oraz manualnych na Wydziale Mechanicznym pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Mechanicznego.
§ 6
1. Zasady oceniania portfolio składanego przez kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Architektury są określone w regulaminie oceny portfolio, opracowanym odrębnie dla każdego kierunku studiów na Wydziale Architektury. Regulamin zostaje zatwierdzony przez Radę Wydziału Architektury i podany do wiadomości publicznej co najmniej na miesiąc przed terminem rozpoczęcia rekrutacji na studia II stopnia.
2. Komisja Kwalifikacyjna powołana do oceny portfolio na Wydziale Architektury pracuje w składzie uchwalonym przez Radę Wydziału Architektury.
§ 7
Komisja Kwalifikacyjna powołana do przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami ubiegającymi się o przyjęcie na studia II stopnia na Wydziale Inżynierii Środowiska pracuje w składzie uchwalonym przed Radę Wydziału Inżynierii Środowiska.
§ 8
1. Zarządzenie wraz z załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
2. Załączniki do niniejszego zarządzenia są dostępne również w serwisie rekrutacyjnym dla kandydatów.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 16 kwietnia 2013 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak

Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4
Załącznik 5

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  03-05-2024