baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor PK
 
Data publikacji:
  01-10-2019
 
Wprowadził:
  Zbigniew Marszalik
 
Liczba odwiedzin:
  768
 
Lista wersji:
  01-10-2019 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 71
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 1 października 2019 r.
znak R.0201.88.2019

w sprawie powołania prorektorów i określenia ich kompetencji


Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.) oraz § 15 ust. 1 Statutu Politechniki Krakowskiej, przyjętego przez Senat Politechniki Krakowskiej w dniu 29 maja 2019 r., zarządza się, co następuje:
§ 1
Powołuje się na okres od 1 października 2019 r. do 31 sierpnia 2020 r.:
1) Prorektora ds. Nauki – prof. dr hab. inż. Tadeusza Tatarę,
2) Prorektora ds. Studenckich – dr hab. inż. Marka Stanuszka, prof. PK,
3) Prorektora ds. Kształcenia – dr hab. inż. Jerzego Zająca, prof. PK,
4) Prorektora ds. Ogólnych – prof. dr hab. inż. arch. Andrzeja Białkiewicza.
§ 2
1. Do kompetencji Prorektora ds. Nauki należą sprawy związane z:
1) koordynacją badań naukowych,
2) rozwojem kadr,
3) nadzorem nad Szkołą Doktorską PK,
4) współpracą z innymi uczelniami w zakresie wspólnych przedsięwzięć badawczych,
5) transferem wiedzy i technologii, komercjalizacją wyników badań oraz wykonywaniem ekspertyz,
6) nadzorem nad spółką INTECH PK,
7) ochroną własności intelektualnej pracowników uczelni,
8) wspieraniem przedsiębiorczości akademickiej,
9) nadzorem nad realizacją krajowych i międzynarodowych projektów badawczych oraz projektów strukturalnych,
10) konferencjami naukowymi: krajowymi i zagranicznymi,
11) działalnością wydawniczą,
12) współpracą z podmiotami gospodarczymi, w szczególności w zakresie realizacji prac badawczych i wdrażania badań naukowych,
13) przeprowadzaniem procedur związanych z nadawaniem godności honorowych PK.
2. Do kompetencji Prorektora ds. Studenckich należą sprawy związane z:
1) stypendiami dla studentów i doktorantów, z wyłączeniem stypendiów dla uczestników Szkoły Doktorskiej PK,
2) opłatami za studia i inne usługi edukacyjne,
3) kredytami i pożyczkami studenckimi,
4) sprawami dyscyplinarnymi studentów i doktorantów,
5) sprawami studentów i doktorantów z niepełnosprawnością,
6) e-learningiem,
7) współpracą z samorządem studentów, samorządem doktorantów,
8) nadzorem nad organizacjami studenckimi i organizacjami doktorantów, w tym kołami naukowymi,
9) działalnością sportową i kulturalną studentów,
10) współpracą z Osiedlem Studenckim PK,
11) nadzorem nad procesem rozliczania godzin dydaktycznych.
3. Do kompetencji Prorektora ds. Kształcenia należą sprawy związane z:
1) nadzorem nad zasadami kształcenia i realizacją procesu dydaktycznego na studiach i studiach doktoranckich,
2) nadzorem nad procesem uruchamiania i likwidowania kierunków studiów oraz aktualizowaniem programów studiów,
3) nadzorem nad Wewnętrznym Systemem Zapewniania Jakości Kształcenia,
4) współpracą PK z instytucjami dokonującymi akredytacji kierunków studiów,
5) współpracą PK z uczelniami w ramach programu MOSTECH i Erasmus,
6) organizacją rekrutacji na studia,
7) współpracą PK ze szkolnictwem średnim,
8) utrzymywaniem i rozszerzaniem współpracy międzynarodowej w zakresie dydaktyki, prowadzeniem umów dotyczących współpracy międzynarodowej,
9) nadzorem nad całokształtem działalności międzynarodowej, przyjmowaniem oficjalnych gości PK, wyjazdami zagranicznymi pracowników,
10) przynależnością do organizacji międzynarodowych zrzeszających uczelnie,
11) nadzorem nad studiami podyplomowymi, innymi formami kształcenia oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku.
4. Do kompetencji Prorektora ds. Ogólnych należą sprawy związane z:
1) nadzorem nad pracami inwestycyjnymi i remontowymi,
2) formułowaniem długoterminowych zadań inwestycyjnych,
3) rozwojem bazy dydaktycznej,
4) wykorzystaniem i rozbudową infrastruktury PK,
5) współpracą z wydziałami PK i jednostkami spoza PK w zakresie rozwoju bazy materialnej uczelni,
6) prowadzeniem procedury przyznawania odznaczeń uczelnianych i państwowych,
7) prowadzeniem procedury przyznawania nauczycielom akademickim nagród ministra i rektora,
8) organizacją systemu biblioteczno-informacyjnego i ewidencji publikacji pracowników PK,
9) współpracą z Krakowskim Parkiem Technologicznym,
10) nadzorem nad spółkami: Akopol Sp. z o.o. i Zakładem Produkcji Doświadczalnej CEBEA Sp. z o.o.,
11) współpracą z urzędami i instytucjami zewnętrznymi.
§ 3
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2019 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jan Kazior


bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  02-05-2024