baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor
 
Data publikacji:
  04-04-2023
 
Wprowadził:
  Maciej Zając
 
Liczba odwiedzin:
  349
 
Lista wersji:
  04-04-2023 
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 25
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 3 kwietnia 2023 r.
znak R.0201.31.2023

w sprawie zmian w Zasadach zawiadamiania o wypadkach mających związek z pracą na Politechnice Krakowskiej oraz ustalania ich okoliczności i przyczyn


Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2022 r. poz. 572, z póź. zm.), w związku z ustawą Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108, z póź. zm.), ustawą z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1773, z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania (Dz.U. z 2013 r., poz. 924), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz.U. Nr 105, poz. 870) oraz ustawą z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2017 r. poz.1383, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
1. W Zasadach zawiadamiania o wypadkach mających związek z pracą na Politechnice Krakowskiej oraz ustalania ich okoliczności i przyczyn, stanowiących załącznik do Zarządzenia nr 21 z 25 kwietnia 2018 r. w § 3 dodaje się ust. 14 i 15 o brzmieniu:
„14. W razie wystąpienia wypadku podczas wykonywania pracy zdalnej stosuje się te same zasady zgłaszania oraz ustalania jego przyczyn i okoliczności jak w przypadku zaistniałych wypadków, o których mowa w § 2 ust.1 z zastrzeżeniem, że:
1) oględzin miejsca wypadku dokonuje się po zgłoszeniu wypadku przy pracy zdalnej, w terminie uzgodnionym przez pracownika albo jego domownika (w przypadku gdy pracownik ze względu na stan zdrowia nie jest w stanie uzgodnić tego terminu), oraz członkami zespołu powypadkowego,
2) zespół powypadkowy może odstąpić od dokonywania oględzin miejsca wypadku przy pracy zdalnej, jeśli uzna, że okoliczności i przyczyny wypadku nie budzą jego wątpliwości.
15. Pracownik, który uległ wypadkowi podczas wykonywania pracy zdalnej zachowuje prawa do świadczeń z tytułu ubezpieczenia społecznego na takich samych zasadach jak w sytuacji wystąpienia wypadku, o którym mowa w § 2 ust. 1”.
2. Tekst jednolity Zasad zawiadamiania o wypadkach mających związek z pracą na Politechnice Krakowskiej oraz ustalania ich okoliczności i przyczyn, uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
3. Zarządzenie wraz z załącznikiem publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 kwietnia 2023 r.

z upoważnienia pełniącego obowiązki Rektora PK
Prorektor ds. nauki
prof. dr hab inż. Dariusz Bogdał

Załącznik

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  11-05-2024