baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Senat
 
Data publikacji:
  23-11-2023
 
Wprowadził:
  Maciej Zając
 
Liczba odwiedzin:
  228
 
Lista wersji:
  23-11-2023 
WydrukPowrót

Uchwała Senatu Politechniki Krakowskiej
z 22 listopada 2023 r.
nr 83/n/11/2023

w sprawie zmian w Regulaminie Szkoły Doktorskiej PK


Na podstawie art. 205 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) Senat Politechniki Krakowskiej postanawia, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Szkoły Doktorskiej PK, stanowiącym załącznik do Uchwały nr 37/n/04/2023 Senatu PK z 26 kwietnia 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 14 otrzymuje brzmienie:
„14. Kształcenie doktoranta w Szkole Doktorskiej kończy się złożeniem rozprawy doktorskiej wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów”;
2) w § 3 ust. 6 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) jest ustalany w terminie do 12 miesięcy od rozpoczęcia kształcenia i po zatwierdzeniu go przez promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego, a następnie przedkładany Dyrektorowi Szkoły Doktorskiej”;
3) w § 4 ust. 4 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) wnioskowanie do Dyrektora SD PK w sprawie skreślenia doktoranta z listy doktorantów w przypadku niewypełniania przez doktoranta obowiązków, o których mowa w § 12 ust. 8 i 9”;
4) w § 7 ust. 10 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) opinię promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego”;
5) w § 8:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Stypendium doktoranckiego nie otrzymuje doktorant:
1) posiadający stopień doktora;
2) którego kształcenie w szkole doktorskiej wiąże się z obowiązkiem zatrudnienia w podmiocie prowadzącym szkołę doktorską:
a) na podstawie umowy o pracę;
b) z wynagrodzeniem, którego wysokość przekracza wysokość wynagrodzenia profesora”,
b) ust. 6 do 8 otrzymują brzmienie:
„6. Wysokość stypendium, o której mowa w ust. 3, może zostać podwyższona zgodnie z Zasadami podwyższenia stypendium doktoranckiego w SD PK na podstawie osiągnięć doktoranta, stanowiącymi załącznik do niniejszego regulaminu.
7. Doktorant wpisany na listę doktorantów SD PK, zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zawierającego m.in. nr rachunku osobistego w banku z siedzibą lub oddziałem w Polsce Kwota stypendium doktoranckiego będzie przekazana na konto wskazane w oświadczeniu.
8. Stypendium doktoranckie wypłacane jest wyłącznie na osobiste konto bankowe doktoranta”,
c) ust. 10 otrzymują brzmienie:
„10. Doktorant, który złożył rozprawę doktorską w terminie wcześniejszym niż termin ukończenia kształcenia przewidziany w programie kształcenia, otrzymuje stypendium doktoranckie do dnia, w którym upływa termin ukończenia kształcenia, jednak nie dłużej niż przez 6 miesięcy i nie dłużej niż mówi ust. 2”,
d) ust. 15 otrzymują brzmienie:
„15. Wstrzymuje się wypłaty stypendium doktoranckiego na okres przerwy, o której mowa w § 12 ust. 2, z pierwszym dniem miesiąca następującym po miesiącu, w którym rozpoczyna się przerwa w kształceniu”;
6) w § 9:
a) w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) realizowanie programu kształcenia Szkoły Doktorskiej i indywidualnego planu badawczego wraz z corocznym terminowym składaniem sprawozdania z działalności naukowej do Dyrektora Szkoły Doktorskiej. Sprawozdanie to powinno być potwierdzone przez promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego”,
b) w ust. 1 pkt 8 i 9 otrzymują brzmienie:
„8) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania o nadanie stopnia doktora, po zrealizowaniu indywidualnego planu badawczego, ukończeniu i złożeniu rozprawy doktorskiej wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów;
9) niezwłoczne zgłoszenie do Biura SD PK informacji o zatrudnieniu lub innej zaistniałej zmiany wpływającej na tytuł ubezpieczenia zdrowotnego”,
c) w ust. 1 dodaje się pkt 14 o treści:
„14) korzystania z poczty elektronicznej z adresem w domenie pk.edu.pl w przypadku komunikowania się drogą elektroniczną z PK”;
7) w § 10:
a) dodaje się ust. 1a o treści:
„1a. Po podpisaniu ślubowania doktorant otrzymuje legitymację doktoranta. Doktorant zagranicznej uczelni lub instytucji naukowej, który odbywa część kształcenia w SD PK, otrzymuje legitymację doktoranta po złożeniu wniosku o jego wydanie”,
b) w ust. 2 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) przedłużenia terminu zakończenia kształcenia – złożenia rozprawy doktorskiej – (nie dotyczy uczestników programu Doktorat Wdrożeniowy), nie dłużej niż o 2 lata; wniosek w tej sprawie wraz uzasadnieniem oraz z zatwierdzonym sprawozdaniem rocznym ze swojej działalności naukowej i korektą IPB, należy złożyć do Dyrektora SD PK nie wcześniej niż 6 miesięcy i nie później niż 14 dni przed planowanym zakończeniem kształcenia w SD PK – zgodnie z terminem wskazanym w pierwotnym IPB”,
c) w ust. 2 pkt 21 otrzymuje brzmienie:
„21) wnioskowania o zmianę trybu kształcenia z programu Doktorat Wdrożeniowy na tryb zwykły po pozytywnej ocenie śródokresowej, uzyskaniu pozytywnej opinii promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego oraz przedstawiciela dyscypliny i akceptacji przewodniczącego rady naukowej właściwej dyscypliny, w następujących przypadkach:
a) zmiany przez doktoranta podmiotu gospodarczego, na taki który uniemożliwia kontynuację realizacji pracy doktorskiej na zasadach Doktoratu Wdrożeniowego;
b) uzyskania negatywnego wyniku oceny raportu rocznego, który stanowi obligatoryjny wymóg dotyczący realizacji programu Doktorat Wdrożeniowy, lub uzyskania pozytywnego wyniku oceny raportu rocznego, ale bez możliwości dalszego finansowania;
c) konieczności przerwy w kształceniu.
Wydanie zgodny przez Dyrektora SD PK uzależnione jest od stanowiska MEiN w tej sprawie.”,
d) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Doktorantowi, który przerwał kształcenie w Szkole Doktorskiej okres kształcenia w SD PK zalicza się do okresu pracy, pod warunkiem uzyskania stopnia doktora. Okres ten jednak nie jest dłuższy niż cztery lata”;
8) w § 11 ust. 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) formie elektronicznej: elektronicznego konta doktoranta”;
9) w § 12:
a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Doktorant, który uzyskał zgodę na zawieszenie kształcenia lub przerwę w kształceniu, zobowiązany jest do złożenia w Biurze SD PK informacji o planowanym wznowieniu kształcenia nie później niż 2 tygodnie przed upływem terminu jego zakończenia”,
b) ust. 8 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) naruszenia zakazu, o którym mowa w art. 200 ust. 7 Ustawy”,
c) ust. 9-11 otrzymują brzmienie:
„9. Doktorant może być skreślony z listy doktorantów w przypadku:
1) niezadowalającego postępu w przygotowaniu rozprawy doktorskiej zgodnie z IPB;
2) postępowania niezgodnego z Regulaminem Szkoły Doktorskiej;
3) braku realizacji programu kształcenia.
10. W przypadku, o którym mowa w ust. 8 pkt 5, wzywa się doktoranta do złożenia, w terminie nie krótszym niż 30 dni, rezygnacji z kształcenia w innej szkole doktorskiej.
11. Doktorant, będący uczestnikiem programu Doktorat Wdrożeniowy ma możliwość wnioskowania o zmianę trybu kształcenia, zgodnie z § 10 ust. 3 pkt 21 w terminie do 7 dni od zaistnienia sytuacji. Nieskorzystanie z przysługującego prawa skutkuje skreśleniem z listy doktorantów SD PK zgodnie z § 12 ust. 10”;
10) podtytuł § 13 otrzymuje brzmienie: „Postanowienia końcowe”;
11) w § 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Decyzje, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 7 wymagają formy pisemnej i są doręczane doktorantowi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Decyzje powinny zawierać szczegółowe uzasadnienie faktyczne i prawne”;
12) w Załączniku do Regulaminu Szkoły Doktorskiej PK ust 10. przyjmuje brzmienie:
„10. Harmonogram pracy komisji stypendialnej:
1) do 10.10 składanie wniosków w Biurze SD PK;
2) do 25.10 weryfikacja wniosków przez przedstawiciela dyscypliny i doktoranta z URSD;
3) 26.10 ogłoszenie wstępnej listy rankingowej;
4) do 31.10 wnoszenie uzasadnionych uwag dotyczących błędnie przyznanych punktów do przedstawiciela dyscypliny przez doktorantów;
5) do 15.11 ponowna weryfikacja wniosków przez przedstawiciela dyscypliny i doktoranta z URSD oraz ogłoszenie ostatecznej listy rankingowej;
6) do 20.11 ogłoszenie zestawienia punktów i przyznanych kwot”.
§ 2
1. Tekst jednolity Regulaminu Szkoły Doktorskiej PK, uwzględniający zmiany, o których mowa w §1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
2. Uchwała wraz załącznikiem publikowana jest w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Załącznik
bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  29-04-2024