baner Ogólnopolski Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska Politechnika Krakowska
strona główna menu przedmiotowe
Wytworzył:
  Rektor
 
Data publikacji:
  26-10-2023
 
Wprowadził:
  Maciej Zając
 
Liczba odwiedzin:
  961
 
Lista wersji:
  26-10-2023
WydrukPowrót

ZARZĄDZENIE NR 76
Rektora Politechniki Krakowskiej
im. Tadeusza Kościuszki
z dnia 25 października 2023 r.
znak R.0201.90.2023

w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Politechniki Krakowskiej


Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Z dniem 1 listopada 2023 r.:
1) przekształca się Dział Eksploatacji i Zaopatrzenia (DT-1) w Dział Eksploatacji (DT-1),
2) likwiduje się Sekcję Gospodarki Odpadami (DT-1.1),
3) likwiduje się Sekcję Zaopatrzenia (DT-1.2),
4) likwiduje się Sekcję Przygotowania Inwestycji i Remontów (DT-2.1),
5) zmienia się symbol Działu Gospodarczego z DT-4 na DT-3.
§ 2
1. W Regulaminie Organizacyjnym Politechniki Krakowskiej wprowadza się następujące zmiany:
1) załącznik nr 1 – Struktura organizacyjna – przyjmuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
2) w załączniku nr 2, w części dotyczącej jednostek administracji centralnej:
a) zmienia się nazwę Działu Eksploatacji i Zaopatrzenia (DT-1) na Dział Eksploatacji (DT-1),
b) skreśla się Sekcję Gospodarki Odpadami (DT-1.1), Sekcję Zaopatrzenia (DT-1.2) oraz Sekcję Przygotowania Inwestycji i Remontów (DT-2.1),
c) zmienia się symbol Działu Gospodarczego z DT-4 na DT-3;
3) w załączniku nr 4, w rozdziale VIII Centrum Pedagogiki i Psychologii zamienia się określenie „Kierownik Akademickiego Chóru Cantata” na „Kierownik Akademickiego Chóru Politechniki Krakowskiej Cantata – dyrygent”;
4) w załączniku nr 4, rozdział VII FutureLab określenie „kierownik FutureLab” zamienia się na „Dyrektor FutureLab”;
5) w załączniku nr 5:
a) § 11 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ EKSPLOATACJI (DT-1) realizuje następujące zadania:
1.Odpowiada za stan techniczny obiektów, instalacji budynkowych i urządzeń (z wyjątkiem aparatury naukowo-badawczej) oraz funkcjonowanie łączności telefonicznej.
2. Prowadzi bieżące, drobne naprawy i prace konserwacyjno-remontowe, z wyjątkiem konserwacji technicznej obiektów Domu Asystenta i Domów Studenckich oraz realizuje zlecenia z jednostek PK w branży malarskiej, elektrycznej, gazowej, ciepłowniczej, hydraulicznej, stolarskiej, ślusarskiej, wentylacyjno-klimatyzacyjnej.
3. Nadzoruje gospodarkę wodną, ściekową i energetyczną w eksploatowanych obiektach.
4. Koordynuje zamówienia oraz nadzoruje wykonanie, prowadzi dokumentację i rozlicza koszty dotyczące prac konserwacyjnych, przeglądów okresowych oraz napraw w obiektach PK, zlecanych firmom zewnętrznym w zakresie:
1) dźwigów towarowych i osobowych,
2) instalacji sygnalizacji alarmowania pożaru, instalacji oddymiających i monitorowania,
3) systemów sygnalizacji pożaru,
4) instalacji antywłamaniowych,
5) instalacji elektrycznych, gazowych i ciepłowniczych,
6) przewodów spalinowych i wentylacji grawitacyjnej,
7) urządzeń teletechnicznych – obsługi central abonenckich i systemu łączności, sieci i aparatów telefonicznych,
8) systemów wentylacji i klimatyzacji, urządzeń zawierających F-gazy.
5. Koordynuje zamówienia na dostawę mediów do obiektów PK i dokonuje rozdziału kosztów zużycia mediów oraz łączności telefonicznej.
6. Zapewnia obsługę elektroakustyczną sal: senackiej i konferencyjnych PK.
7. Wdraża, usprawnia i nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami na PK.
8. Prowadzi ewidencję odpadów stałych, ciekłych i gazowych wytwarzanych na PK.
9. Organizuje odbiór odpadów wytwarzanych na PK (innych niż komunalne) przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne.
10. Opisuje, wystawia, rozlicza faktury dotyczące gospodarki odpadami.
11. Sporządza i przekazuje do właściwych urzędów lub jednostek PK okresowe zestawienia, raporty, ustala wysokość należnych opłat dotyczących korzystania ze środowiska oraz gospodarki odpadami.
12. Sporządza dokumentację w związku z ubieganiem się o uzyskanie decyzji i pozwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony środowiska i gospodarowania odpadami”,
b) § 13 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ GOSPODARCZY (DT-3) realizuje następujące zadania:
1. Zapewnia ochronę i zabezpiecza obiekty PK.
2. Zapewnia techniczne zabezpieczenie uroczystości uczelnianych.
3. Sporządza i rejestruje umowy na wykorzystywanie samochodów prywatnych do celów służbowych.
4. Przechowuje i prowadzi ewidencję tóg rektorskich, dziekańskich, członków Senatu i doktorów honoris causa.
5. Zapewnia porządek i czystość na terenie i w obiektach PK.
6. Prowadzi księgę inwentarzową pola spisowego administracji centralnej i obiektów wydzierżawionych.
7. Prowadzi gospodarkę składnikami majątkowymi administrowanych pól spisowych.
8. Na wniosek jednostek organizacyjnych PK aktualizuje tablice informacyjne.
9. Monitoruje i konserwuje drzewostan oraz zieleń na terenie PK.
10. Obsługuje PK w zakresie prac gospodarczych.
11. Administruje obiektami jednostek, które nie posiadają administratora obiektu.
12. Prowadzi ewidencję i wydawanie kart identyfikacyjnych.
13. Zapewnia ubezpieczenie mienia PK.
14. Obsługuje i prowadzi zarządzanie miejscami parkingowymi.
15. Obsługuje jednostki uczelni w zakresie usług pralniczych.
16. Wydaje Elektroniczne Legitymacje Służbowe Nauczyciela Akademickiego (ELSNA).
17. Realizuje bieżące zapotrzebowania krajowe i importowe zlecane przez jednostki PK, zwolnione z obowiązku stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
18. Koordynuje zamówienia (dla całej uczelni) na dostawę artykułów wskazanych w Regulaminie udzielania zamówień publicznych na PK.
19. Koordynuje zamówienia na usługi transportowe realizowane przez firmy zewnętrzne oraz zapewnia obsługę transportem własnym uczelni.
20. Realizuje zamówienia, na podstawie wniosków dostarczanych przez jednostki PK, zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego, aparatury naukowo-badawczej oraz sprzętu komputerowego objętego 0% stawką podatku VAT.
21. Wystawia dowody OT i PT dla wszystkich środków trwałych oraz WNP, przyjmowanych na stan majątku PK (z wyjątkiem inwestycji budowlanych i nieruchomości) oraz prowadzi ich rejestr.
22. Przygotowuje dokumenty do odpraw celnych, występuje do urzędów celnych z wnioskami o zwolnienie z cła.
23. Prowadzi gospodarkę materiałową i magazynową”;
c) § 16 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ INWESTYCJI I REMONTÓW (DT-2) realizuje następujące zadania:
1. Prowadzi księgi inwentarzowe i dokumentację budowli oraz innych środków trwałych zabudowanych w obiektach PK wraz z ewidencją sieci uzbrojenia terenu PK.
2. Opracowuje i aktualizuje plany zadań remontowych i inwestycyjnych.
3. Rejestruje zlecenia, prowadzi analizę i monitoring przebiegu realizacji prac projektowych, remontowych i inwestycyjnych, w tym zadań polegających na zwiększeniu dostępności architektonicznej.
4. Gromadzi i analizuje potrzeby wynikające z kontroli stanu dostępności architektonicznej.
5. Prowadzi nadzór inwestorski nad realizacją prac inwestycyjnych i remontowych wykonywanych zarówno przez służby PK jak i podmioty zewnętrzne, zgodnie z przyjętymi planami inwestycji i remontów.
6. Kontroluje prawidłowość fakturowania wykonanych robót oraz końcowe rozliczenie zadania budowlanego.
7. Przygotowuje, prowadzi i nadzoruje proces odbiorów technicznych i użytkowych nowych oraz istniejących obiektów PK.
8. Zapewnia okresowe kontrole stanu technicznego obiektów.
9. Przygotowuje dokumentację oraz opis przedmiotu zamówienia dla inwestycji i remontów oraz w zakresie usług projektowych i usług pokrewnych (m.in. ekspertyzy, oceny i opinie branżowe, kosztorysy) o wartości równej lub wyższej niż 130 000 zł, celem przekazania do Działu Zamówień Publicznych wraz z wnioskiem o udzielenie zamówienia.
10. Udziela pomocy merytorycznej w przygotowaniu specyfikacji przetargowej i bierze udział w przetargach na roboty budowlane.
11. Przeprowadza procedurę dla zamówień publicznych na kwoty poniżej 130 000 zł i sporządza we współpracy z radcą prawnym umowy w zakresie robót budowlanych, usług projektowych oraz usług pokrewnych, m.in. ekspertyzy, oceny i opinie branżowe, kosztorysy.
12. Przygotowuje materiały (w tym wkład merytoryczny) do ogólnouczelnianych wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych ze źródeł zewnętrznych (fundusze strukturalne UE, NFOŚiGW, SKOZK, PFRON, dotacje celowe MEiN i inne), po uzyskaniu dofinansowania prowadzi ich obsługę administracyjną.
13. Wspomaga od strony merytorycznej i technicznej przygotowanie wniosków o dofinansowanie poszczególnych wydziałów i jednostek pozawydziałowych w zakresie rozbudowy i budowy nowych obiektów.
14. Prowadzi doradztwo techniczne w sprawach planowania i przygotowania robót inwestycyjnych i remontowych istniejących obiektów oraz przygotowuje lub współuczestniczy w przygotowaniu zadań inwestycyjnych i remontowych do realizacji, w tym pozyskuje niezbędną dokumentację i pozwolenia wraz z uzgodnieniami branżowymi i kosztorysami inwestorskimi.
15. Prowadzi obsługę administracyjną dyrektora technicznego oraz Rektorskiej Komisji ds. Inwestycji i Remontów.
16. Nadzoruje wykonywanie pokontrolnych zaleceń Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego – w zakresie spraw dotyczących zadań działu.
17. Uczestniczy w inwentaryzacji majątku trwałego PK oraz bierze udział w likwidacji zbędnych składników majątkowych”.
d) w § 25 skreśla się ust. 12,
e) w § 25 dodaje się ust. 22:
„22. Corocznie przeprowadza analizę potrzeb podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników PK oraz przygotowuje ofertę możliwych form wsparcia w tym zakresie, w ramach środków przeznaczonych na szkolenia pracowników”.
2. Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Krakowskiej, uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3. Zarządzenie wraz załącznikami publikowane jest w Biuletynie Informacji Publicznej PK.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Rektor
prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata

Załącznik nr 1
Załącznik nr 2

bip@pk.edu.pl Deklaracja dostępności Politechnika Krakowska  28-04-2024